TÜRKLER DE HRİSTİYANDIR
- Bu konu 25 izleyen ve 75 yanıt içeriyor.
-
YazarYazılar
-
24. Temmuz 2009: 7:34 #33281AnonimPasif
Ali İmran-35. Hani İmran’ın karısı şöyle demişti: “Rabbim, karnımdakini özgür bir biçimde sana adadım; onu benden kabul et. Kuşkusuz sen, her şeyi duyan, her şeyi bilensin.”
Ali İmran-36. Onu doğurunca-Allah onun ne doğurduğunu bildiği halde şöyle dedi: “Rabbim onu kız olarak doğurdum ve erkek kız gibi değildir. Adını Meryem koydum onun. Onu ve soyunu, kovulmuş şeytandan Sana sığınıyorum.”
Ali İmran-37. Allah onu güzel bir kabulle kabul etti ve onu güzel bir bitki gibi besleyip büyüttü.
Bu ayetlerde Hz.İsa’nın annesi Meryem’in de Allah’ın himayesinde olduğunu görmekteyiz. Allah’ın Meryem’e gösterdiği özen ve ilgiye ayrıca Melekler de katılmaktadır.
Ali İmran-42. Bir de Melekler şöyle demişlerdi: “Ey Meryem, Allah seni ıstıfa edip seçti. Seni tertemiz kıldı ve seni âlemlerin kadınları üstüne yüceltti.”
Burada ki imran tevratta musa, harun ve miryam kardeşlerin babasıdır. Mısırlılar çıkış 6:20 de akuyabilirsiniz. İsa Mesih in annesi meryem in babası ise eli dir.
25. Temmuz 2009: 6:05 #33289AnonimPasifSn.Tuba,ayetlerde Hz.Meryem’in yüceltildiğini gayet net anlıyoruz.Başka ayetlerde de Hz.İsa’nın yüceltildiğini.Bizim inancımızda da Hz.İsa ve Hz.Meryem’in çok özel bir yeri vardır.Özellikle Hz.İsa’nın özel yerini Kur’an bize anlatır.
Çıkış 6:20 öncesi ve devamında ” Meryem veya Miryam ” diye bir isim geçmemektedir:
Çık.6: 19 Merari’nin oğulları: Mahli, Muşi. Kayıtlarına göre Levi boyları bunlardır.
Çık.6: 20 Amram halası Yokevet’le evlendi. Yokevet ona Harun’la Musa’yı doğurdu. Amram 137 yıl yaşadı.
Çık.6: 21 Yishar’ın oğulları: Korah, Nefek, Zikri.
Çık.6: 22 Uzziel’in oğulları: Mişael, Elsafan, Sitri.
Çık.6: 23 Harun Nahşon’un kızkardeşi ve Amminadav’ın kızı Elişeva’yla evlendi. Elişeva ona Nadav, Avihu, Elazar ve İtamar’ı doğurdu.
Çık.6: 24 Korah’ın oğulları: Assir, Elkana, Aviasaf. Korahlılar’ın boyları bunlardır.
Çık.6: 25 Harun’un oğlu Elazar Putiel’in kızlarından biriyle evlendi. Karısı ona Pinehas’ı doğurdu. Boylarına göre Levili aile önderleri bunlardır.
Çık.6: 26 RAB’bin, “İsrailliler’i ordular halinde Mısır’dan çıkarın” dediği Harun ve Musa bunlardır.
Çık.6: 27 İsrailliler’i Mısır’dan çıkarmak için Mısır Firavunu ile konuşanlar da Musa’yla Harun’dur.Okudum ÇIKIŞ 6:20 yi,hatta öncesini ve sonrasını.Musa ve Harun var,ama Meryem yada Miryam diye bir isim yok.
Ayrıca size Matta ve Luka’nın yazmış olduğu soy sıralamasının sonunu yazdım.Matta ve Luka İncil’inden bakabilirsiniz devamına.Orada Matta İncili Yusuf’un babası – Yakup der,Luka İncil’i ise Yusuf’un babası – Eli der.Sonuçta şu var her iki soyağacı da YUSUF’a çıkmaktadır.Ancak babasının isimleri farklıdır.Yani bu iki soy ağacına bakıp Yusuf’un baba ismi ” ELİ ” dir demek,ancak ve ancak Yusuf’un babasının ismi ” YAKUP ” demek kadar doğrudur.Size gör Eli olabilir ama bana göre de Yakup olabilir.
Her iki konu da da kesin delil yoktur.Daha önce de dediğim gibi kişinin inancıyla ilgili kabuller vardır.
Sağlıcakla kalınız.
25. Temmuz 2009: 8:46 #33290AnonimPasif@bursali68 14606 wrote:
Sn.Tuba,ayetlerde Hz.Meryem’in yüceltildiğini gayet net anlıyoruz.Başka ayetlerde de Hz.İsa’nın yüceltildiğini.Bizim inancımızda da Hz.İsa ve Hz.Meryem’in çok özel bir yeri vardır.Özellikle Hz.İsa’nın özel yerini Kur’an bize anlatır.
Çıkış 6:20 öncesi ve devamında ” Meryem veya Miryam ” diye bir isim geçmemektedir:
Çık.6: 19 Merari’nin oğulları: Mahli, Muşi. Kayıtlarına göre Levi boyları bunlardır.
Çık.6: 20 Amram halası Yokevet’le evlendi. Yokevet ona Harun’la Musa’yı doğurdu. Amram 137 yıl yaşadı.
Çık.6: 21 Yishar’ın oğulları: Korah, Nefek, Zikri.
Çık.6: 22 Uzziel’in oğulları: Mişael, Elsafan, Sitri.
Çık.6: 23 Harun Nahşon’un kızkardeşi ve Amminadav’ın kızı Elişeva’yla evlendi. Elişeva ona Nadav, Avihu, Elazar ve İtamar’ı doğurdu.
Çık.6: 24 Korah’ın oğulları: Assir, Elkana, Aviasaf. Korahlılar’ın boyları bunlardır.
Çık.6: 25 Harun’un oğlu Elazar Putiel’in kızlarından biriyle evlendi. Karısı ona Pinehas’ı doğurdu. Boylarına göre Levili aile önderleri bunlardır.
Çık.6: 26 RAB’bin, “İsrailliler’i ordular halinde Mısır’dan çıkarın” dediği Harun ve Musa bunlardır.
Çık.6: 27 İsrailliler’i Mısır’dan çıkarmak için Mısır Firavunu ile konuşanlar da Musa’yla Harun’dur.Okudum ÇIKIŞ 6:20 yi,hatta öncesini ve sonrasını.Musa ve Harun var,ama Meryem yada Miryam diye bir isim yok.
Ayrıca size Matta ve Luka’nın yazmış olduğu soy sıralamasının sonunu yazdım.Matta ve Luka İncil’inden bakabilirsiniz devamına.Orada Matta İncili Yusuf’un babası – Yakup der,Luka İncil’i ise Yusuf’un babası – Eli der.Sonuçta şu var her iki soyağacı da YUSUF’a çıkmaktadır.Ancak babasının isimleri farklıdır.Yani bu iki soy ağacına bakıp Yusuf’un baba ismi ” ELİ ” dir demek,ancak ve ancak Yusuf’un babasının ismi ” YAKUP ” demek kadar doğrudur.Size gör Eli olabilir ama bana göre de Yakup olabilir.
Her iki konu da da kesin delil yoktur.Daha önce de dediğim gibi kişinin inancıyla ilgili kabuller vardır.
Sağlıcakla kalınız.
Sonra Musa ve İsrailliler Rab’be şu şarkıyı söylediler: “Ezgiler sunacağım Rab’be, çünkü yüceldikçe yüceldi. Atları da atlıları da denize döktü. Rab gücüm ve ezgimdir, O kurtardı beni. O’dur Tanrım. Övgüler sunacağım O’na. O’dur babamın Tanrısı, yücelteceğim O’nu.” (Mısır’dan Çıkış 15:1,2) böylece şarkı söylemeye ve Tanrı’ya kendileri için başardığı büyük kurtuluş için teşekkür etmeye başladılar. Harun ve Musa’nın kız kardeşi Miryam, eline bir tef aldı ve onu izleyen bütün kadınlar tef çalarak şarkı söylediler ve dans ettiler. Miryam, onlara şu ezgiyi söyledi: ‘Ezgiler sunun Rab’be, çünkü yüceldikçe yüceldi! Atları, atlıları denize döktü.’ (Mısır’dan Çıkış 15:21)
Soy ağacı yazılırken sahip olunan erkek çocukların isimleri yazılır. Bu nedenle tevratta musa ve harun isimleri sadece geçer. Başka erkek kardeş olsaydı onlarda yazılırdı. Yukarıda verdiğim ayetlerde de görüldüğü gibi Amram’ dan doğan (kuranda imran) çocuklar musai harun ve miryamdır. Arapçada bu miryam da meryemdir. Kuran apaçık bir hata yapmıştır. Bunu kabul etmemlisiniz. Kuranın bahsettiği meryem gerçekten harun’un ve musa’nın kızkardeşidir. Aynı soydan geldiği için ona bu şekilde hitaben denilmediği bellidir. Yusuf Eli’nin damadıdır. Ve damat yahudi geleneğinde oğlu diye nitelenir. Ama Eli Yusufun babasıdır ifadesine rastlanmaz. Çünkü bu şekilde ifade kesin olarak babalık anlamındadır. Kayınpeder anlamında değildir. Gelenekleri böyledrir. Şimdi tekrarlarsak Meryem’in babası Eli’dir, Yusufun babası ise Yakup’tur. İki farklı kişinin soyağacı yazılmıştır.
25. Temmuz 2009: 10:28 #33293AnonimPasifİmran’ın karısı Hanne İsa’nın büyükannesidir.Hanne kutsal Meryem’in annesidir.Musa ve kardeşi Harun’un annesi değildir.İmran ailesi peygamber seçilmişdi.
kur’an önceki vahiy kitabı gibi Tanrı’dan gelen kitaptı.kutsal kitabı anlamıyorlar diye… Tanrı bir başka sözü kur’an’ı seçip… peygamberin okuma yazmasına ihtiyaç duymadan vahyeder.Tanrı katında insanlar için din İslam, hristiyanlık ve yahudilik gelir.
Tanrı’nın insanlara verdiği harika söz yanı sıra Tanrı’nın ayetleri de harikadır.
Esenlikler.25. Temmuz 2009: 10:45 #33292AnonimPasif@Tekvin 14611 wrote:
İmran’ın karısı Hanne İsa’nın büyükannesidir.Hanne kutsal Meryem’in annesidir.Musa ve kardeşi Harun’un annesi değildir.İmran ailesi peygamber seçilmişdi.
kur’an önceki vahiy kitabı gibi Tanrı’dan gelen kitaptı.kutsal kitabı anlamıyorlar diye… Tanrı bir başka sözü kur’an’ı seçip… peygamberin okuma yazmasına ihtiyaç duymadan vahyeder.Tanrı katında insanlar için din İslam, hristiyanlık ve yahudilik gelir.
Tanrı’nın insanlara verdiği harika söz yanı sıra Tanrı’nın ayetleri de harikadır.
Esenlikler.Dediklerinizden hiçbirşey anlamadım.Nasıl yani,İslam’ı kabul mu ediyorsunuz?
Müslüman mısınız?
25. Temmuz 2009: 13:56 #33299AnonimPasif@Tekvin 14611 wrote:
İmran’ın karısı Hanne İsa’nın büyükannesidir.Hanne kutsal Meryem’in annesidir.Musa ve kardeşi Harun’un annesi değildir.İmran ailesi peygamber seçilmişdi.
kur’an önceki vahiy kitabı gibi Tanrı’dan gelen kitaptı.kutsal kitabı anlamıyorlar diye… Tanrı bir başka sözü kur’an’ı seçip… peygamberin okuma yazmasına ihtiyaç duymadan vahyeder.Tanrı katında insanlar için din İslam, hristiyanlık ve yahudilik gelir.
Tanrı’nın insanlara verdiği harika söz yanı sıra Tanrı’nın ayetleri de harikadır.
Esenlikler.Meryem’in annesinin adı incilin neresinde yazıyor. Bu bilgiyi nerden aldınız. Ve nasıl bu kadar emin oluyorsunuz. Musa, Harun ve Miryam’ın babası Amram, annesi yokevet’tir. Hanna idi diye kimse çıkadı. Yanlış bir bilgi vermedik. Mesih’i doğuran Meryem’in babasının ne de dedesinin adı Amram’ dir.
25. Temmuz 2009: 23:26 #31157AnonimPasif@Tekvin 12340 wrote:
İsa’ya inanmalısın. İncil’i İsa yazmadı havarileri kalemle yazdı. İsa Rabbin kitabındaki bir ayeti anlattı. şükürler olsun.
Bunu diyen siz;
@Tekvin 14611 wrote:
kur’an önceki vahiy kitabı gibi Tanrı’dan gelen kitaptı.kutsal kitabı anlamıyorlar diye… Tanrı bir başka sözü kur’an’ı seçip… peygamberin okuma yazmasına ihtiyaç duymadan vahyeder.Tanrı katında insanlar için din İslam, hristiyanlık ve yahudilik gelir.
Bunu iddia ediyorsunuz.Kusura bakmayın ama nedir bu çelişki?
26. Temmuz 2009: 12:17 #33294AnonimPasifsn.yakomoz,
Kur’an Tanrı’dan direkt sözle değil, lev-i mahfuzda/ana kitapta olduğu şekliyle parça parça arapça mesajın iletimidir.Kur’an’daki Tanrı, Tevrat ve İncil deki Tanrı ile aynıdır;kutsal kitapta “geleceğine dair” böyle bir iddia Tanrı’nın kendisinde yoktur.Tanrı peygamberler için;Adem,İbrahim,Musa,Nuh,Yakup,İshak,Salih,Yahya,İsa için değişik bir hitapla kendilerini ve toplumlarını ve akibetlerini anlatır.sorunuza cevaben birileri bu peygamberlere bizde inanıyoruz demekle ne hristiyan ne de kutsal kitap izleyenidir.Hristiyan olmanın şartı;
hristiyan olmanın şartı kendinin günahlı biri olup Tanrı’nın yargısı altında olduğunu görmen ve Tanrı’nın seni kurtarmak için belirlemiş olduğu yolu, İsa Mesih’i kişisel Rab ve Kurtarıcın olarak kabul etmendir. Bir inanlı, çeşitli nedenlerle bir kiliseye gidemiyor olabilir. Kiliseye gidememesi onu imansız biri yapmaz. Bu durumda bile dua yoluyla Rabbiyle düzenli olarak konuşmalı ve Kutsal Kitabını okumalı ve öğrenmelidir.
26. Temmuz 2009: 17:28 #33272AnonimPasif@Tekvin 14629 wrote:
sn.yakomoz,
Kur’an Tanrı’dan direkt sözle değil, lev-i mahfuzda/ana kitapta olduğu şekliyle parça parça arapça mesajın iletimidir.Kur’an’daki Tanrı, Tevrat ve İncil deki Tanrı ile aynıdır;kutsal kitapta “geleceğine dair” böyle bir iddia Tanrı’nın kendisinde yoktur.Tanrı peygamberler için;Adem,İbrahim,Musa,Nuh,Yakup,İshak,Salih,Yahya,İsa için değişik bir hitapla kendilerini ve toplumlarını ve akibetlerini anlatır.sorunuza cevaben birileri bu peygamberlere bizde inanıyoruz demekle ne hristiyan ne de kutsal kitap izleyenidir.Hristiyan olmanın şartı;
Sevgili Tekvin;
Kur’an’ın Tanrı sözü olduğunu belirtmek,Kitab-ı Mukaddes’i çiğnemek demektir.Burada Kur-an ayetleri paylaşmak gereği duymuyorum çünkü okumuşsunuzdur.Neye dayanarak bunu söylüyorsunuz,gerçekten anlamadım.
Saygılar…
26. Temmuz 2009: 18:40 #33273AnonimPasif@Tekvin 14629 wrote:
sn.yakomoz,
Kur’an Tanrı’dan direkt sözle değil, lev-i mahfuzda/ana kitapta olduğu şekliyle parça parça arapça mesajın iletimidir.Kur’an’daki Tanrı, Tevrat ve İncil deki Tanrı ile aynıdır;kutsal kitapta “geleceğine dair” böyle bir iddia Tanrı’nın kendisinde yoktur.Tanrı peygamberler için;Adem,İbrahim,Musa,Nuh,Yakup,İshak,Salih,Yahya,İsa için değişik bir hitapla kendilerini ve toplumlarını ve akibetlerini anlatır.sorunuza cevaben birileri bu peygamberlere bizde inanıyoruz demekle ne hristiyan ne de kutsal kitap izleyenidir.Hristiyan olmanın şartı;
Müslümansınız galiba ama bu dediklerinizi kuran ve peygamberi onaylamaz. İslam alemi de onaylamaz. Biz de onaylamayız. Doğru değildir. Katılmıyorum.
26. Temmuz 2009: 20:40 #32979AnonimPasifSn.Tuba bu sohbet ve bilgi paylaşımı sanki biraz polemik ve rivayete ve de yoruma dönüyor gibi gözüküyor.Neden mi gayet basit sizin söylediklerinize göre yine Tevrat ve İncil’den ayetler ile bakalım 1. ve 2. konuya.
1.KONU : MERYEM
Sn.Tuba’dan alıntı
“…( Mısır’dan Çıkış 15:21) ” Miryam(Meryem) ın Harun ve Musa’nın kızkardeşi olduğuna dair delil olarak sunmuşsunuz ve bununla ilgili aşağıdaki yorumu yapmışsınız ;” Soy ağacı yazılırken sahip olunan erkek çocukların isimleri yazılır. Bu nedenle tevratta musa ve harun isimleri sadece geçer. Başka erkek kardeş olsaydı onlarda yazılırdı. Yukarıda verdiğim ayetlerde de görüldüğü gibi Amram’ dan doğan (kuranda imran) çocuklar musai harun ve miryamdır. Arapçada bu miryam da meryemdir. Kuran apaçık bir hata yapmıştır. Bunu kabul etmemlisiniz. Kuranın bahsettiği meryem gerçekten harun’un ve musa’nın kızkardeşidir. Aynı soydan geldiği için ona bu şekilde hitaben denilmediği bellidir.”
Peki bakalım özellikle öylemi;
a-)
Yar.5: 7 Enoş’un doğumundan sonra Şit 807 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
Yar.5: 13 Mahalalel’in doğumundan sonra Kenan 840 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
Yar.5: 19 Hanok’un doğumundan sonra Yeret 800 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.Özellikle ayetlerin sonuna bakın.Kızlar diyor isimlerini vermese de…?Ayrıca aşağıdaki ayette de sizin dediğinizin aksine kız çocuk ismi yazılıyor.
Yar.4: 22 Silla Tuval-Kayin’i doğurdu. Tuval-Kayin tunç* ve demirden çeşitli kesici aletler yapardı. Tuval-Kayin’in kızkardeşi Naama’ydı.
İşte bu nedenle ” Soy ağacı yazılırken sahip olunan erkek çocukların isimleri yazılır. Bu nedenle tevratta musa ve harun isimleri sadece geçer…” yorumunuz ve savunmanız tutarsızdır.Bence bir tek ayete bakarak onlarca ayette yazılanı görmezden gelmeyiniz.
b-) Hatanız şurada Sn.Tuba ve aynı zamanda Sn.Kemal Bey,Kur’an Hz.Meryem’e ” Harun’nun kızkardeşi demiyor,oradaki insanlar bunu söylüyor.Kur’an’ın böyle bir iddiası yok!!! Yani Kur’an oradaki insanların söylediği sözü naklediyor,tekrar ayetleri arka arkaya okuyuz ;
MERYEM SURESİ
27 – Sonra Meryem onu (İsa’yı) yüklenerek kavmine getirdi. Onlar (hayretler içinde şöyle) dediler: “Ey Meryem! doğrusu sen görülmemiş bir şey yaptın.”28 – “Ey Harun’un kızkardeşi! Senin baban kötü bir adam değildi, annen de iffetsiz bir kadın değildi.”
Bu sözleri söyleyenler Meryem’in kavminde bulunanlar,Kur’an değil!!!
29 – Bunun üzerine Meryem çocuğu gösterdi. Onlar; “Biz beşikteki bir çocukla nasıl konuşuruz?” dediler.
Doalyısı ile Kur’an’nın söylemediği bir şey için ” Kuran apaçık bir hata yapmıştır. Bunu kabul etmemlisiniz…” diyerek ithamda ve kişileri yanıltmada bulunduğunuzun farkında mısınız?Fakat bir taraftan da bu yorumlarınızın (soyağacında kız isimleri yazmaz ) ve iddianızın çürüdüğünü gördük.Beni bu konuda haklı çıkardığınızdan dolayı teşekkür ederim.
Not : Kur’an hakkında bir şey yazarken ” ayet cımbızlaması ” yapmayınız,yanılırsınız.
…………………………………………………………………………..
2.KONU : YUSUF’UN BABASIMATTA
1-2İbrahim oğlu, Davut oğlu İsa Mesih’in soyuyla ilgili kayıt şöyledir:
İbrahim, İshak’ın babasıydı.
İshak, Yakup’un babası;
Yakup da Yahuda ve onun kardeşlerinin babasıydı.3:Yahuda, Tamar’dan doğan Peres ve Zara’nın babasıydı.
Peres, Hesron’un babası;
Hesron da Ram’ın babasıydı.4:Ram, Aminadab’ın babası;
Aminadab, Nahşon’un babası;
Nahşon ise Salmon’un babasıydı.5:Salmon, Rahav’dan doğan Boaz’ın babasıydı.
Boaz, Rut’tan doğan Obed’in babası;
Obed de İşay’ın babası;6:İşay da, kral Davut’un babasıydı.
Davut, Uriya’nın karısından doğan Süleyman’ın babasıydı.7:Süleyman, Rehavam’ın babası;
Rehavam, Abiya’nın babası;
Abiya da Asa’nın babasıydı.8:Asa, Yehoşafat’ın babası;
Yehoşafat, Yoram’ın babası;
Yoram, Uziya’nın babasıydı.9:Uziya, Yotam’ın babası;
Yotam, Ahaz’ın babası;
Ahaz da Hizkiya’nın babasıydı.10:Hizkiya, Manaşe’nin babası;
Manaşe, Amon’un babası;
Amon ise Yoşiya’nın babasıydı.11:Yoşiya, Babil sürgünü sırasında doğan Yekonya
ve onun kardeşlerinin babasıydı.12:Yekonya, Babil sürgününden sonra doğan Şaltiyel’in babası;
Şaltiyel ise Zerubabel’in babasıydı.13:Zerubabel, Abihud’un babası;
Abihud, Elyakim’in babası;
Elyakim de Azor’un babasıydı.14:Azor, Sadok’un babası;
Sadok, Ahim’in babası;
Ahim ise Elihud’un babasıydı.15:Elihud, Elazar’ın babası;
Elazar, Matan’ın babası;
Matan da Yakup’un babasıydı.16:Yakup, Meryem’in kocası Yusuf’un babasıydı.
Meryem’den de Mesih denilen İsa doğdu.17:Buna göre, İbrahim’den Davut’a kadar toplam on dört kuşak, Davut’tan Babil sürgününe kadar on dört kuşak ve Babil sürgününden Mesih’e kadar da on dört kuşak geçti.
MATTA’ya göre soyağacı sıralaması :
1-Yusuf = İsa 12
1-Yakup = Yusuf 11
2-Matan = Yakup 10
3-Elazar = Matan 9
4-Elihud = Elazar 8
5-Ahim = Elihud 7
6-Sadok = Ahim 6
7-Azor = Sadok 5
8-Elyakim = Azor 4
9-Abihud = Elyakim 3
10-Zerubabel = Abihud 2
11-Şaltiyel = Zerubabel 1
12-Yekonya = Şaltiyel (Babil sürgününden sonra doğan) 14
13-Yoşiya = Yekonya (Babil sürgünü sırasında doğan) 13
14-Amon = Yoşiya 12
15-Manaşe = Amon 11
16-Hizkiya = Manaşe 10
17-Ahaz = Hizkiya 9
18-Yotam = Ahaz 8
19-Uziya = Yotam 7
20-Yoram = Uziya 6
21-Yehoşafat = Yoram 5
22-Asa = Yehoşafat 4
23-Abiya = Asa 3
24-Rehavam = Abiya 2
25-Süleyman = Rehavam 1
26-Davut = Süleyman (Uriya’nın karısından doğan) 14
27-İşay = kral Davut 13
28-Obed = İşay 12
29-Boaz = Obed (Rut’tan doğan) 11
30-Salmon = Boaz (Rahav’dan doğan) 10
31-Nahşon = Salmon 9
32-Aminadab = Nahşon 8
33-Ram = Aminadab 7
34-Hesron = Ram 6
35-Peres = Hesron 5
36-Yahuda = Peres ve Zara (Tamar’dan doğan) 4
37-Yakup = Yahuda ve kardeşleri 3
38-İshak = Yakup 2
39-İbrahim = İshak 1
…………LUKA
23:İsa görevine başladığı zaman otuz yaşlarındaydı. Yusuf’un oğlu olarak biliniyordu.
Yusuf da Eli oğlu,
24:Matat oğlu, Levi oğlu, Malki oğlu, Yanay oğlu, Yusuf oğlu,
25:Matitya oğlu, Amos oğlu, Nahum oğlu, Hesli oğlu, Nagay oğlu,
26:Mahat oğlu, Matitya oğlu, Şimi oğlu, Yoseh oğlu, Yoda oğlu,
27:Yohanan oğlu, Reşa oğlu, Zerubabel oğlu, Şaltiyel oğlu, Neri oğlu,
28:Malki oğlu, Addi oğlu, Kosam oğlu, Elmadam oğlu, Er oğlu,
29:Yeşu oğlu, Eliyezer oğlu, Yorim oğlu, Matat oğlu, Levi oğlu,
30:Şimon oğlu, Yahuda oğlu, Yusuf oğlu, Yonam oğlu, Elyakim oğlu,
31:Mala oğlu, Menna oğlu, Matata oğlu, Natan oğlu, Davut oğlu,
32:İşay oğlu, Obed oğlu, Boaz oğlu, Salmon[e] oğlu, Nahşon oğlu,
33:Aminadab oğlu, Ram oğlu[f], Hesron oğlu, Peres oğlu, Yahuda oğlu,
34:Yakup oğlu, İshak oğlu, İbrahim oğlu, Terah oğlu, Nahor oğlu,
35:Seruk oğlu, Reyu oğlu, Pelek oğlu, Eber oğlu, Şalah oğlu,
36:Kenan oğlu, Arfakşat oğlu, Sam oğlu, Nuh oğlu, Lamek oğlu,
37:Metuşelah oğlu, Hanok oğlu, Yaret oğlu, Mahalalel oğlu, Kenan oğlu,
38:Enoş oğlu, Şit oğlu, Âdem oğlu, Tanrı Oğluydu.Luka’ya göre soyağacı sıralaması ;
1-Yusuf = İsa
2-Yusuf = Eli
3-Matat = Eli
4-Levi = Matat
5-Malki = Levi
6-Yanay = Malki
7-Yusuf = Yanay
8-Matitya = Yusuf
9-Amos = Mattiya
10-Nahum = Amos
11-Hesli = Nahum
12-Nagay = Hesli
13-Mahat = Nagay
14-Matitya = Mahat
15-Şimi = Matitya
16-Yoseh = Şimi
17-Yoda = Yoseh
18-Yohanan = Yoda
19-Reşa = Yohanan
20-Zerubabel = Reşa
21-Şaltiyel = Zerubabel
22-Neri = Şaltiyel
23-Malki = Neri
24-Addi = Malki
25-Kosam = Addi
26-Elmadam = Kosam
27-Er = Elmadam
28-Yeşu = Er
29-Eliyezer = Yeşu
30-Yorim = Eliyezer
31-Matat = Yorim
32-Levi = Matat
33-Şimon = Levi
34-Yahuda = Şimon
35-Yusuf = Yahuda
36-Yonam = Yusuf
37-Elyakim = Yonam
39-Mala = Elyakim
40-Menna = Mala
41-Matata = Menna
42-Natan = Matata
43-Davut = Natan
44-İşay = Davut
45-Obed = İşay
46-Boaz = Obed
47-Salmon = Boaz
48-Nahşon = Salmon
49-Yakup = Nahşon
50-İshak = Yakup
51-İbrahim = İshak
52-Terah = İbrahim
53-Nahor = Terah
54-Seruk = Nahor
55-Reyu = Seruk
56-Pelek = Reyu
57-Eber = Pelek
58-Şalah = Eber
59-Kenan = Şalah
60-Arfakşat = Kenan
61-Sam = Arfakşat
62-Nuh = Sam
63-Lamek = Nuh
64-Metuşelah = Lamek
65-Hanok = Metuşelah
66-Yaret = Hanok
67-Mahalalel = Yaret
68-Kenan = Mahalalel
69-Enoş = Kenan
70-Şit = Enoş
71-Âdem = Şit
72-Tanrı = Adem
……………..-Birincisi,kuşak sayısı Matta17.ayete göre tutarsız.D=6 V=4,buana göre DaVuD = 14 sayısı baz alınmış ise eğer,ya bu bir zorlama veya arada kuşak atlama hatası var.Her halukarda “kuşak sayısı ” eksik veya hatalıdır.
-İkincisi,Matta1: ” 16:Yakup, Meryem’in kocası Yusuf’un babasıydı.” yazılı.İfadeye dikkat ediniz ayet ” YAKUP MERYEM’İN KOCASI YUSUF’UN BABASIYDI ” diyor,üstüne basa basa!!!
– Üçüncüsü,Luka 3:” 23:İsa görevine başladığı zaman otuz yaşlarındaydı. Yusuf’un oğlu olarak biliniyordu.
Yusuf da Eli oğlu,”
-Dördüncüsü,Matta’nın bu ayetlerden hariç,hiçbir yerinde Meryem’in anne ve baba ismini yazmaz.
-Beşincisi,Luka’nın bu ayetlerden hariç,hiçbir yerinde Meryem’in anne ve baba ismini yazmaz.
-Altıncısı,
MATTA
25-Süleyman = Rehavam
26-Davut = Süleyman
27-İşay = kral Davut
28-Obed = İşay
29-Boaz = Obed
30-Salmon = Boaz
31-Nahşon = Salmon
32-Aminadab = Nahşon
33-Ram = Aminadab
34-Hesron = Ram
35-Peres = Hesron
36-Yahuda = Peres ve Zara
37-Yakup = Yahuda ve kardeşleri
38-İshak = Yakup
39-İbrahim = İshak
LUKA
44-İşay = Davut
45-Obed = İşay
46-Boaz = Obed
47-Salmon = Boaz
48-Nahşon = Salmon
49-Yakup = Nahşon
50-İshak = Yakup
51-İbrahim = İshakSOY
MATTA27 / LUKA44….İşay = kral Davut
MATTA28 / LUKA45….Obed = İşay
MATTA29 / LUKA46….Boaz = Obed
MATTA30 / LUKA47….Salmon = Boaz
MATTA31 / LUKA48….Nahşon = Salmon
……!!!!
……!!!!
……!!!!
MATTA38 / LUKA50….İshak = Yakup
MATTA39 / LUKA51….İbrahim = İshak!!!! Araya dikkat !!!
MATTA
32-Aminadab = Nahşon
33-Ram = Aminadab
34-Hesron = Ram
35-Peres = Hesron
36-Yahuda = Peres ve Zara
37-Yakup = Yahuda ve kardeşleri(Not:Soyların yanındaki rakamlar ayet numarası değil sıralama no sudur.)
Her nasılsa İshak= Yakup’a kadar aynı,sonrasında Matta’da 6 kişi araya giriyor ve yine her nasılsa Nahşon=Salmon’dan,İşay=Davut’a kadar yine aynı…?Bu soy ağaçlarının doğruluğundan emin misiniz?
Şimdi siz böyle çelişkili bir soy ağacına göre ve çelişkili olsa dahi iki İncil’de de baba isimleri farklı olduğu halde ve de İncil’den bunu isbat bile edemediğiniz halde daha ” Yusuf’un babası Eli ” iddiasında mı bulunuyorsunuz?
Buradan Tevrat ve İncil’e de teşekkürlerimi sunuyorum beni yine haklı çıkardılar.
Sağlıcakla kalınız.
26. Temmuz 2009: 21:12 #29678AnonimPasif@tuba 14607 wrote:
Sonra Musa ve İsrailliler Rab’be şu şarkıyı söylediler: “Ezgiler sunacağım Rab’be, çünkü yüceldikçe yüceldi. Atları da atlıları da denize döktü. Rab gücüm ve ezgimdir, O kurtardı beni. O’dur Tanrım. Övgüler sunacağım O’na. O’dur babamın Tanrısı, yücelteceğim O’nu.” (Mısır’dan Çıkış 15:1,2) böylece şarkı söylemeye ve Tanrı’ya kendileri için başardığı büyük kurtuluş için teşekkür etmeye başladılar. Harun ve Musa’nın kız kardeşi Miryam, eline bir tef aldı ve onu izleyen bütün kadınlar tef çalarak şarkı söylediler ve dans ettiler. Miryam, onlara şu ezgiyi söyledi: ‘Ezgiler sunun Rab’be, çünkü yüceldikçe yüceldi! Atları, atlıları denize döktü.’ (Mısır’dan Çıkış 15:21)
Kalın harflerle belirttiğim sözler gayet anlaşılır ve açık. Polemik siz yapıyorsunuz. Bunu uzatabilirim. Yani size karşılık vermeye ama inanın istemiyorum. Kızları oldu ve isimleri tek tek herkesin yazılmaz evet soyağacında. Bir yerde kızkardeşi ismi geçmiş olabilir bazılarının aynen miryam için denildiği gibi. Ama ayette verdiğim sözler çok açık. İki gün boyunca yalnızca acaba nasıl kuranın bu dediğini haklı çıkarabilirim diye düşünmüş ve bu cevabı yazmışsınız. Sanki bizden daha çok kutsal kitabı okumuşsunuz gibi. Kuran açık açık imran nın kızı, harun un kızkardeşi diyor ve gerçek anlamıyla söylüyor. Bile bile, göre göre akılsızlık etmeyin. Yalnızca ey harunun kızkardeşi demiyor.İmranın kızı, harunun kızkardeşi diyor. Gerçek anlamıyla söyleniyor. Dediğiniz manada değildir. Kesinlikle değildir. Tarihi büyük bir hata vardır. İnkarınız ise boşunadır.
26. Temmuz 2009: 21:29 #33275AnonimPasifYusuf’un babası Eli’dir siz diyorsunuz. Biz Yakup’tur diyoruz. Meryem’in babası Eli’dir. Ve ayrıca arada ki 6 kişinin isminin verilmemesine rağmen yanlışlık mı olmuş. Verilmesi neyi değiştirdi. Verilmemesi neyi hatalı kıldı. Bir hata göremiyorum.
26. Temmuz 2009: 21:55 #33276AnonimPasif@bursali68 14634 wrote:
Sn.Tuba bu sohbet ve bilgi paylaşımı sanki biraz polemik ve rivayete ve de yoruma dönüyor gibi gözüküyor.Neden mi gayet basit sizin söylediklerinize göre yine Tevrat ve İncil’den ayetler ile bakalım 1. ve 2. konuya.
1.KONU : MERYEM
Sn.Tuba’dan alıntı
“…( Mısır’dan Çıkış 15:21) ” Miryam(Meryem) ın Harun ve Musa’nın kızkardeşi olduğuna dair delil olarak sunmuşsunuz ve bununla ilgili aşağıdaki yorumu yapmışsınız ;” Soy ağacı yazılırken sahip olunan erkek çocukların isimleri yazılır. Bu nedenle tevratta musa ve harun isimleri sadece geçer. Başka erkek kardeş olsaydı onlarda yazılırdı. Yukarıda verdiğim ayetlerde de görüldüğü gibi Amram’ dan doğan (kuranda imran) çocuklar musai harun ve miryamdır. Arapçada bu miryam da meryemdir. Kuran apaçık bir hata yapmıştır. Bunu kabul etmemlisiniz. Kuranın bahsettiği meryem gerçekten harun’un ve musa’nın kızkardeşidir. Aynı soydan geldiği için ona bu şekilde hitaben denilmediği bellidir.”
Peki bakalım özellikle öylemi;
a-)
Yar.5: 7 Enoş’un doğumundan sonra Şit 807 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
Yar.5: 13 Mahalalel’in doğumundan sonra Kenan 840 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
Yar.5: 19 Hanok’un doğumundan sonra Yeret 800 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.Özellikle ayetlerin sonuna bakın.Kızlar diyor isimlerini vermese de…?Ayrıca aşağıdaki ayette de sizin dediğinizin aksine kız çocuk ismi yazılıyor.
Yar.4: 22 Silla Tuval-Kayin’i doğurdu. Tuval-Kayin tunç* ve demirden çeşitli kesici aletler yapardı. Tuval-Kayin’in kızkardeşi Naama’ydı.
İşte bu nedenle ” Soy ağacı yazılırken sahip olunan erkek çocukların isimleri yazılır. Bu nedenle tevratta musa ve harun isimleri sadece geçer…” yorumunuz ve savunmanız tutarsızdır.Bence bir tek ayete bakarak onlarca ayette yazılanı görmezden gelmeyiniz.
b-) Hatanız şurada Sn.Tuba ve aynı zamanda Sn.Kemal Bey,Kur’an Hz.Meryem’e ” Harun’nun kızkardeşi demiyor,oradaki insanlar bunu söylüyor.Kur’an’ın böyle bir iddiası yok!!! Yani Kur’an oradaki insanların söylediği sözü naklediyor,tekrar ayetleri arka arkaya okuyuz ;
MERYEM SURESİ
27 – Sonra Meryem onu (İsa’yı) yüklenerek kavmine getirdi. Onlar (hayretler içinde şöyle) dediler: “Ey Meryem! doğrusu sen görülmemiş bir şey yaptın.”28 – “Ey Harun’un kızkardeşi! Senin baban kötü bir adam değildi, annen de iffetsiz bir kadın değildi.”
Bu sözleri söyleyenler Meryem’in kavminde bulunanlar,Kur’an değil!!!
29 – Bunun üzerine Meryem çocuğu gösterdi. Onlar; “Biz beşikteki bir çocukla nasıl konuşuruz?” dediler.
Doalyısı ile Kur’an’nın söylemediği bir şey için ” Kuran apaçık bir hata yapmıştır. Bunu kabul etmemlisiniz…” diyerek ithamda ve kişileri yanıltmada bulunduğunuzun farkında mısınız?Fakat bir taraftan da bu yorumlarınızın (soyağacında kız isimleri yazmaz ) ve iddianızın çürüdüğünü gördük.Beni bu konuda haklı çıkardığınızdan dolayı teşekkür ederim.
Not : Kur’an hakkında bir şey yazarken ” ayet cımbızlaması ” yapmayınız,yanılırsınız.
…………………………………………………………………………..
2.KONU : YUSUF’UN BABASIMATTA
1-2İbrahim oğlu, Davut oğlu İsa Mesih’in soyuyla ilgili kayıt şöyledir:
İbrahim, İshak’ın babasıydı.
İshak, Yakup’un babası;
Yakup da Yahuda ve onun kardeşlerinin babasıydı.3:Yahuda, Tamar’dan doğan Peres ve Zara’nın babasıydı.
Peres, Hesron’un babası;
Hesron da Ram’ın babasıydı.4:Ram, Aminadab’ın babası;
Aminadab, Nahşon’un babası;
Nahşon ise Salmon’un babasıydı.5:Salmon, Rahav’dan doğan Boaz’ın babasıydı.
Boaz, Rut’tan doğan Obed’in babası;
Obed de İşay’ın babası;6:İşay da, kral Davut’un babasıydı.
Davut, Uriya’nın karısından doğan Süleyman’ın babasıydı.7:Süleyman, Rehavam’ın babası;
Rehavam, Abiya’nın babası;
Abiya da Asa’nın babasıydı.8:Asa, Yehoşafat’ın babası;
Yehoşafat, Yoram’ın babası;
Yoram, Uziya’nın babasıydı.9:Uziya, Yotam’ın babası;
Yotam, Ahaz’ın babası;
Ahaz da Hizkiya’nın babasıydı.10:Hizkiya, Manaşe’nin babası;
Manaşe, Amon’un babası;
Amon ise Yoşiya’nın babasıydı.11:Yoşiya, Babil sürgünü sırasında doğan Yekonya
ve onun kardeşlerinin babasıydı.12:Yekonya, Babil sürgününden sonra doğan Şaltiyel’in babası;
Şaltiyel ise Zerubabel’in babasıydı.13:Zerubabel, Abihud’un babası;
Abihud, Elyakim’in babası;
Elyakim de Azor’un babasıydı.14:Azor, Sadok’un babası;
Sadok, Ahim’in babası;
Ahim ise Elihud’un babasıydı.15:Elihud, Elazar’ın babası;
Elazar, Matan’ın babası;
Matan da Yakup’un babasıydı.16:Yakup, Meryem’in kocası Yusuf’un babasıydı.
Meryem’den de Mesih denilen İsa doğdu.17:Buna göre, İbrahim’den Davut’a kadar toplam on dört kuşak, Davut’tan Babil sürgününe kadar on dört kuşak ve Babil sürgününden Mesih’e kadar da on dört kuşak geçti.
MATTA’ya göre soyağacı sıralaması :
1-Yusuf = İsa 12
1-Yakup = Yusuf 11
2-Matan = Yakup 10
3-Elazar = Matan 9
4-Elihud = Elazar 8
5-Ahim = Elihud 7
6-Sadok = Ahim 6
7-Azor = Sadok 5
8-Elyakim = Azor 4
9-Abihud = Elyakim 3
10-Zerubabel = Abihud 2
11-Şaltiyel = Zerubabel 1
12-Yekonya = Şaltiyel (Babil sürgününden sonra doğan) 14
13-Yoşiya = Yekonya (Babil sürgünü sırasında doğan) 13
14-Amon = Yoşiya 12
15-Manaşe = Amon 11
16-Hizkiya = Manaşe 10
17-Ahaz = Hizkiya 9
18-Yotam = Ahaz 8
19-Uziya = Yotam 7
20-Yoram = Uziya 6
21-Yehoşafat = Yoram 5
22-Asa = Yehoşafat 4
23-Abiya = Asa 3
24-Rehavam = Abiya 2
25-Süleyman = Rehavam 1
26-Davut = Süleyman (Uriya’nın karısından doğan) 14
27-İşay = kral Davut 13
28-Obed = İşay 12
29-Boaz = Obed (Rut’tan doğan) 11
30-Salmon = Boaz (Rahav’dan doğan) 10
31-Nahşon = Salmon 9
32-Aminadab = Nahşon 8
33-Ram = Aminadab 7
34-Hesron = Ram 6
35-Peres = Hesron 5
36-Yahuda = Peres ve Zara (Tamar’dan doğan) 4
37-Yakup = Yahuda ve kardeşleri 3
38-İshak = Yakup 2
39-İbrahim = İshak 1
…………LUKA
23:İsa görevine başladığı zaman otuz yaşlarındaydı. Yusuf’un oğlu olarak biliniyordu.
Yusuf da Eli oğlu,
24:Matat oğlu, Levi oğlu, Malki oğlu, Yanay oğlu, Yusuf oğlu,
25:Matitya oğlu, Amos oğlu, Nahum oğlu, Hesli oğlu, Nagay oğlu,
26:Mahat oğlu, Matitya oğlu, Şimi oğlu, Yoseh oğlu, Yoda oğlu,
27:Yohanan oğlu, Reşa oğlu, Zerubabel oğlu, Şaltiyel oğlu, Neri oğlu,
28:Malki oğlu, Addi oğlu, Kosam oğlu, Elmadam oğlu, Er oğlu,
29:Yeşu oğlu, Eliyezer oğlu, Yorim oğlu, Matat oğlu, Levi oğlu,
30:Şimon oğlu, Yahuda oğlu, Yusuf oğlu, Yonam oğlu, Elyakim oğlu,
31:Mala oğlu, Menna oğlu, Matata oğlu, Natan oğlu, Davut oğlu,
32:İşay oğlu, Obed oğlu, Boaz oğlu, Salmon[e] oğlu, Nahşon oğlu,
33:Aminadab oğlu, Ram oğlu[f], Hesron oğlu, Peres oğlu, Yahuda oğlu,
34:Yakup oğlu, İshak oğlu, İbrahim oğlu, Terah oğlu, Nahor oğlu,
35:Seruk oğlu, Reyu oğlu, Pelek oğlu, Eber oğlu, Şalah oğlu,
36:Kenan oğlu, Arfakşat oğlu, Sam oğlu, Nuh oğlu, Lamek oğlu,
37:Metuşelah oğlu, Hanok oğlu, Yaret oğlu, Mahalalel oğlu, Kenan oğlu,
38:Enoş oğlu, Şit oğlu, Âdem oğlu, Tanrı Oğluydu.Luka’ya göre soyağacı sıralaması ;
1-Yusuf = İsa
2-Yusuf = Eli
3-Matat = Eli
4-Levi = Matat
5-Malki = Levi
6-Yanay = Malki
7-Yusuf = Yanay
8-Matitya = Yusuf
9-Amos = Mattiya
10-Nahum = Amos
11-Hesli = Nahum
12-Nagay = Hesli
13-Mahat = Nagay
14-Matitya = Mahat
15-Şimi = Matitya
16-Yoseh = Şimi
17-Yoda = Yoseh
18-Yohanan = Yoda
19-Reşa = Yohanan
20-Zerubabel = Reşa
21-Şaltiyel = Zerubabel
22-Neri = Şaltiyel
23-Malki = Neri
24-Addi = Malki
25-Kosam = Addi
26-Elmadam = Kosam
27-Er = Elmadam
28-Yeşu = Er
29-Eliyezer = Yeşu
30-Yorim = Eliyezer
31-Matat = Yorim
32-Levi = Matat
33-Şimon = Levi
34-Yahuda = Şimon
35-Yusuf = Yahuda
36-Yonam = Yusuf
37-Elyakim = Yonam
39-Mala = Elyakim
40-Menna = Mala
41-Matata = Menna
42-Natan = Matata
43-Davut = Natan
44-İşay = Davut
45-Obed = İşay
46-Boaz = Obed
47-Salmon = Boaz
48-Nahşon = Salmon
49-Yakup = Nahşon
50-İshak = Yakup
51-İbrahim = İshak
52-Terah = İbrahim
53-Nahor = Terah
54-Seruk = Nahor
55-Reyu = Seruk
56-Pelek = Reyu
57-Eber = Pelek
58-Şalah = Eber
59-Kenan = Şalah
60-Arfakşat = Kenan
61-Sam = Arfakşat
62-Nuh = Sam
63-Lamek = Nuh
64-Metuşelah = Lamek
65-Hanok = Metuşelah
66-Yaret = Hanok
67-Mahalalel = Yaret
68-Kenan = Mahalalel
69-Enoş = Kenan
70-Şit = Enoş
71-Âdem = Şit
72-Tanrı = Adem
……………..-Birincisi,kuşak sayısı Matta17.ayete göre tutarsız.D=6 V=4,buana göre DaVuD = 14 sayısı baz alınmış ise eğer,ya bu bir zorlama veya arada kuşak atlama hatası var.Her halukarda “kuşak sayısı ” eksik veya hatalıdır.
-İkincisi,Matta1: ” 16:Yakup, Meryem’in kocası Yusuf’un babasıydı.” yazılı.İfadeye dikkat ediniz ayet ” YAKUP MERYEM’İN KOCASI YUSUF’UN BABASIYDI ” diyor,üstüne basa basa!!!
– Üçüncüsü,Luka 3:” 23:İsa görevine başladığı zaman otuz yaşlarındaydı. Yusuf’un oğlu olarak biliniyordu.
Yusuf da Eli oğlu,”
-Dördüncüsü,Matta’nın bu ayetlerden hariç,hiçbir yerinde Meryem’in anne ve baba ismini yazmaz.
-Beşincisi,Luka’nın bu ayetlerden hariç,hiçbir yerinde Meryem’in anne ve baba ismini yazmaz.
-Altıncısı,
MATTA
25-Süleyman = Rehavam
26-Davut = Süleyman
27-İşay = kral Davut
28-Obed = İşay
29-Boaz = Obed
30-Salmon = Boaz
31-Nahşon = Salmon
32-Aminadab = Nahşon
33-Ram = Aminadab
34-Hesron = Ram
35-Peres = Hesron
36-Yahuda = Peres ve Zara
37-Yakup = Yahuda ve kardeşleri
38-İshak = Yakup
39-İbrahim = İshak
LUKA
44-İşay = Davut
45-Obed = İşay
46-Boaz = Obed
47-Salmon = Boaz
48-Nahşon = Salmon
49-Yakup = Nahşon
50-İshak = Yakup
51-İbrahim = İshakSOY
MATTA27 / LUKA44….İşay = kral Davut
MATTA28 / LUKA45….Obed = İşay
MATTA29 / LUKA46….Boaz = Obed
MATTA30 / LUKA47….Salmon = Boaz
MATTA31 / LUKA48….Nahşon = Salmon
……!!!!
……!!!!
……!!!!
MATTA38 / LUKA50….İshak = Yakup
MATTA39 / LUKA51….İbrahim = İshak!!!! Araya dikkat !!!
MATTA
32-Aminadab = Nahşon
33-Ram = Aminadab
34-Hesron = Ram
35-Peres = Hesron
36-Yahuda = Peres ve Zara
37-Yakup = Yahuda ve kardeşleri(Not:Soyların yanındaki rakamlar ayet numarası değil sıralama no sudur.)
Her nasılsa İshak= Yakup’a kadar aynı,sonrasında Matta’da 6 kişi araya giriyor ve yine her nasılsa Nahşon=Salmon’dan,İşay=Davut’a kadar yine aynı…?Bu soy ağaçlarının doğruluğundan emin misiniz?
Şimdi siz böyle çelişkili bir soy ağacına göre ve çelişkili olsa dahi iki İncil’de de baba isimleri farklı olduğu halde ve de İncil’den bunu isbat bile edemediğiniz halde daha ” Yusuf’un babası Eli ” iddiasında mı bulunuyorsunuz?
Buradan Tevrat ve İncil’e de teşekkürlerimi sunuyorum beni yine haklı çıkardılar.
Sağlıcakla kalınız.
http://www.incilturk.com/kutuphane/evetkutsalkitap(5sorularcavaplar).htm
26. Temmuz 2009: 22:12 #33301AnonimPasif@tuba 14635 wrote:
@tuba 14607 wrote:
Sonra Musa ve İsrailliler Rab’be şu şarkıyı söylediler: “Ezgiler sunacağım Rab’be, çünkü yüceldikçe yüceldi. Atları da atlıları da denize döktü. Rab gücüm ve ezgimdir, O kurtardı beni. O’dur Tanrım. Övgüler sunacağım O’na. O’dur babamın Tanrısı, yücelteceğim O’nu.” (Mısır’dan Çıkış 15:1,2) böylece şarkı söylemeye ve Tanrı’ya kendileri için başardığı büyük kurtuluş için teşekkür etmeye başladılar. Harun ve Musa’nın kız kardeşi Miryam, eline bir tef aldı ve onu izleyen bütün kadınlar tef çalarak şarkı söylediler ve dans ettiler. Miryam, onlara şu ezgiyi söyledi: ‘Ezgiler sunun Rab’be, çünkü yüceldikçe yüceldi! Atları, atlıları denize döktü.’ (Mısır’dan Çıkış 15:21)
Kalın harflerle belirttiğim sözler gayet anlaşılır ve açık. Polemik siz yapıyorsunuz. Bunu uzatabilirim. Yani size karşılık vermeye ama inanın istemiyorum. Kızları oldu ve isimleri tek tek herkesin yazılmaz evet soyağacında. Bir yerde kızkardeşi ismi geçmiş olabilir bazılarının aynen miryam için denildiği gibi. Ama ayette verdiğim sözler çok açık. İki gün boyunca yalnızca acaba nasıl kuranın bu dediğini haklı çıkarabilirim diye düşünmüş ve bu cevabı yazmışsınız. Sanki bizden daha çok kutsal kitabı okumuşsunuz gibi. Kuran açık açık imran nın kızı, harun un kızkardeşi diyor ve gerçek anlamıyla söylüyor. Bile bile, göre göre akılsızlık etmeyin. Yalnızca ey harunun kızkardeşi demiyor.İmranın kızı, harunun kızkardeşi diyor. Gerçek anlamıyla söyleniyor. Dediğiniz manada değildir. Kesinlikle değildir. Tarihi büyük bir hata vardır. İnkarınız ise boşunadır.
Sn.Tuba şunu belirteyim ki ” zan ” çok kötü bir huydur ” İki gün boyunca yalnızca acaba nasıl kuranın bu dediğini haklı çıkarabilirim diye düşünmüş ve bu cevabı yazmışsınız. Sanki bizden daha çok kutsal kitabı okumuşsunuz gibi…”
Birincisi iki gün boyunca eğitim veriyordum dolayısı ile forum ile ilgilenemedim.
İkincisi yaklaşık 20 yılı aşkın süredir Tevrat-Zebur-İncil’i okur ve araştırırım.Aynen kendi inandığım din kitabım Kur’an’ı okuyup araştırdığım gibi.
Üçüncüsü yazımdaki sorgulamalarım çok net.Size İncil deki soyağacını da sordum,tek tek,satır satır,açıp,okuyup,araştırıp,buraya yazdım.Cevabınız bu olmamalıydı.
Dördüncüsü de istediğiniz gibi anlamakta hürsünüz.Ancak yorum yaparken,iyi anlamak durumundasınız.O ayetleri tekrar tekrar okumanızı öneririm,çünkü halen hatalı düşünüyorsunuz.Kur’an ” Harun’nun kızkardeşi demiyor.Meryem 27 ve 28 ayetlerde Meryem’in kavmindekilerin,Meryem’e söyledikleri,aradaki farkı anlamanız zor olmasa gerek.
Beşincisi,size tavsiyem Kur’an’ı iyi anlamadan alıntı yapmayınız.Anlamadığınız şuradan belli Al-i İmran Suresi İmran ailesi için inen bir suredir.Zekeriya,Yahya İmran ailesindendir,ayrıca Kur’an Meryem’in babasının ismine de ” İmran ” der ki,Meryem ve Hz.İsa ‘da İmran ailesindendir.Yani Zekeriya,Yahya,Meryem ve Hz.İsa ” İmran Ailesi ” fertleridir,kolları,kuşakları farklılık gösterse de.Yalnız Kur’an,Matta ve Luka’nın düştüğü hataya düşmez ve SOYAĞACI vermez.
MERYEM
16. (Resûlüm! ) Kitap’ta Meryem’i de an. Hani o, ailesinden ayrılarak doğu tarafında bir yere çekilmişti.
17. Meryem, onlarla kendi arasına bir perde çekmişti. Derken, biz ona ruhumuzu gönderdik de o, kendisine tastamam bir insan şeklinde göründü.AL-İ İMRAN
33. Allah Âdem’i, Nuh’u, İbrahim ailesi ile İmrân ailesini seçip âlemlere üstün kıldı.
35. İmrân’ın karısı şöyle demişti: “Rabbim! Karnımdakini azatlı bir kul olarak sırf sana adadım. Adağımı kabul buyur. Şüphesiz (niyazımı) hakkıyla işiten ve (niyetimi) bilen sensin.”
36. Onu doğurunca, Allah, ne doğurduğunu bilip dururken: Rabbim! Ben onu kız doğurdum. Oysa erkek, kız gibi değildir. Ona Meryem adını verdim. Kovulmuş şeytana karşı onu ve soyunu senin korumanı diliyorum, dedi.
37. Rabbi Meryem’e hüsnü kabul gösterdi; onu güzel bir bitki gibi yetiştirdi. Zekeriyya yı da onun bakımı ile görevlendirdi. Zekeriyya, onun yanına, mâbede her girişinde orada bir rızık bulur ve “Ey Meryem, bu sana nereden geliyor?” der; o da: Bu, Allah tarafındandır. Allah, dilediğine sayısız rızık verir, derdi.
38. Orada Zekeriyya, Rabbine dua etti: Rabbim! Bana tarafından hayırlı bir nesil bağışla. Şüphesiz sen duayı hakkıyla işitensin, dedi.
39. Zekeriyya mâbedde durmuş namaz kılarken melekler ona şöyle nida ettiler: Allah sana, kendisi tarafından gelen bir Kelime’yi tasdik edici, efendi, iffetli ve sâlihlerden bir peygamber olarak Yahya’yı müjdeler.
40. Zekeriyya: Rabbim! dedi, bana ihtiyarlık gelip çattığına, üstelik karım da kısır olduğuna göre benim nasıl oğlum olabilir? Allah şöyle buyurdu: İşte böyledir; Allah dilediğini yapar.
48. (Melekler, Meryem’e hitaben İsa hakkında sözlerine devam ettiler:) Allah ona yazmayı, hikmeti, Tevrat’ı, İncil’i öğretecek.Son olarak siz sadece kendi inandığınızla hükmedin.Nasıl ki sizin inanç sisteminizi sorgulamıyorsam konu açılmadığı sürece,sizler de daha dikkatli olunuz derim,ve de şu sözden mümkün olduğunca kaçınınız ; ” Kur’an açıkça hata yapmıştır “.Siz böyle derseniz burada Tevrat ve İncil hakkında da konular bitmez,bilmem anlatabildim mi?
Size iyi forumlar ,iyi geceler dilerim.
Sağlıcakla kalınız.
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.