Rab yüreğimizin düşünce ve niyetlerini bilir.
- Bu konu 1 izleyen ve 0 yanıt içeriyor.
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Rab, yüreğimizin düşünce ve niyetlerini bilir. Hiç kuşkusuz hepsini bilir. Biz ise salt seçme yeteneği armağanı ile algılayabildiklerimizi biliriz. Nitekim ruhumuz, insanın içinde olan her şeyi bilmez; bilinçli ya da bilinçsiz, algılayabildiği düşünceleri ile ilgili olarak durumun gerçeklerini her defasında kavrayamaz. Aklın gözleri ile keşfettiği şeyleri bile, gözlerinin önünde hep varolan bir çeşit duanın yüzünden, belirgin şekilde sezemiyor. Nitekim sık sık, başkalarının ki ve kendi yargımız ya da bizi günaha sevk edenin yargısı, Allah’ın gözünde hiç de ödüle değer olmayan şeyleri iyi ve kutsal diye sunarlar. Gerçek erdemlerin ve sapıkların, öyle taklitleri var ki, yanıltıcı imgelerle aklın gözlerini yanıltırlar ve kamaştırırlar. Üstelik öylesine ki, kötülük iyi, iyilik de kötü görünür.
Bunlar, çok üzülmemiz ve korkmamız gereken, sefilliğimizden ve cehaletimizden kaynaklanmaktadır. Nitekim böyle yazılmıştır. İnsana iyi görünen, oysa uçuruma götüren yollar vardır (bk. Meseller 16,25). Bu tehlikeden sakınmamız için Yuhanna: “Tanrı’dan olup olmadıklarını anlamak için ruhları sınayın” (I. Yuh. 4,1) deyip, ihtar ediyor. Allah’tan seçme yeteneğini almamış olan, düşünceleri, eğilimleri, ruhun niyetlerini kesin şekilde ve dürüst bir yargı ile incelemeyen, esinlerin Allah’tan gelip gelmediklerini nasıl inceleyebilir? Nitekim seçme yeteneği tüm erdemlerin annesi gibidir ve herkese ister kendi ister başkasının yaşamı yönetmek için gereklidir. Her şeyi Allah’ın iradesine uygun olarak yapmak niyeti doğrudur. Salt Rabbe yönelen istek erdemlidir. Göz alçakgönüllü olursa, yaşamımız ve her hareketimiz aydınlık olacaklardır. Şimdi alçakgönüllü göz hem gözdür hem de alçakgönüllüdür. Gözdür, çünkü dürüst bir algılama ile neyin yapılacağını görüyor ve alçakgönüllüdür, çünkü ikiyüzlülüğe yer vermeksizin dindar niyetlerle hareket ediyor. Dürüst algılama yanlışlığa yenik düşmez. Dindar niyet uydurmayı uzaklaştırır. O halde seçme yeteneği budur, dürüst düşüncenin ve erdemli niyetin birleşmesi. Demek ki, Allah’ta ve Allah’ın gözü altında olduğu gibi her şey, seçme yeteneğinin ışığı altında yapılmalı.