Neden Tekeşlilik ?
- Bu konu 1 izleyen ve 3 yanıt içeriyor.
-
YazarYazılar
-
27. Nisan 2008: 13:56 #24944AnonimPasif
Yeni Antlaşma’daki cinsellikle ilgili öğretiler çok eski bir temele dayanır. Yaratılış’ın birinci bölümü, Tanrı’nın yaratılıştan hoşnut olduğunu vurgular. Yaratılışın her günü tamamlandığında, Tanrı yarattığının iyi olduğunu görür. Ancak insanın ” kadın ve erkek olarak “ Tanrı’nın benzeyişinde yaratılmasından ve ” verimli olmaları ve çoğalmaları ” buyruğundan sonradır ki, Tanrı her şeyin çok iyi olduğunu görür ( Yar. 1:27-31 ). İkinci bölümde insan soyunun yaratılışı kadının ” uygun bir yardımcı “ olarak yaratılmasıyla yeni bir boyut kazanır. O günden itibaren bunun şöyle bir sonucu olacaktı: “… adam annesini babasını bırakıp karısına bağlanacak, ikisi tek beden olacak ” ( Yar. 2: 20, 24 ). Burada, uygun ve adeta şiirsel bir anlatımla Kutsal Kitap’ın onayladığı cinsel beraberliğin esasları verilir. Biz insanlar özellikle son zamanlarda bu ilkelerin reddedildiği bir tarihe sahip olmasak, bu öykünün desteklediği ilkelerin hakkını vermemiz belki mümkün olmazdı. Fakat söz konusu yazılarda, Yeni Antlaşma’nın getirdiği buyruklara ve yasaklara kaynaklık eden en az dört tane onay vardır.
Birincisi, ” onları kadın ve erkek olarak yarattı ” derken vurgulanan, cinsel farklılığın ve iki farklı cinsten insanın birleşmesinin iyi bir şey olduğu gerçeğidir. İkincisi, kadın ve erkeğin bedensel birleşmesinin çoğalma amacı taşımasıdır: ” bereketli olun ve çoğalın “ Üçüncüsü ise, tarafların toplum içinde diğerinin eksiğini tamamlaması. Bu yüzden, kadın can yoldaşı ve ” uygun yardımcı “ olarak yaratılmıştı. Dördüncü olay üç yönlüydü : ” bırakıp bağlanma ” ve ” tek beden olma ” , eşitlik, mahremiyet ve sürekliliği belirtiyordu. ( T. E. SCHMIDT )
Rabbin sevgisi ve ışığı sizinle olsun.
30. Nisan 2008: 19:35 #28893AnonimPasifMaço tavırlar ve erkek hakimiyeti, Adem’in kendi suçunu ” yanıma koyduğun kadın ” ( Yar. 3:12 ) diyerek eşinin üstüne atmasıyla can yoldaşlığı zarar gördü. O andan itibaren kadın erkekten aşağı sayıldı ( Yar. 3:16 ) ve Yahudi hukuku sistemi içinde hızla bir eşya konumuna düştü.Çok yönlü dördüncü ilke çokeşlilik, boşanma, fuhuş ve zina gibi fiiller sayesinde reddedildi. Sonraları İsa, kendini şehvet biçiminde ortaya koyan içsel ihanet hakkında sözler söyleyecekti. Son zamanlarda, Kutsal Kitap devirlerinde ender sözü edilen iki sapkınlığı adeta salgın hastalık boyutlarına getirdik: Evlilik öncesi seks ve tecavüz. Yaratılış öyküsündeki ilk iki ilke de ihlalden nasibini aldı. Hayvanlarla cinsel ilişki kurma, cinsel ayrımını inkar etmek, eşcinsellik, kürtaj, hatta bir ölçüde dinsel nedenlerden ötürü edilmiş evlenmeme yemininden dönme bunlar arasında sayılabilir.
” Bir şeyi istiyorsan, mutlaka bir yolu vardır” sözü yaşantımıza girdi. Aden Bahçesi’nde ise, yalnızca bir tek arzu ve bir tek iyi yol vardı. Günahın sonucunda bahçeden kovulduklarında, başka arzular sayısız başka yol ürettiler. Aden Bahçesi’ne Hollywood Bulvarı’nı inşa etmekle kendimizi geliştirmiş mi olduk ? ( T. E. S. )
Rabbin sevgisi ve esenliği sizinle olsun.:elsalla:
4. Mayıs 2008: 15:19 #28919AnonimPasifYeni Antlaşma ilkelerini uygulayarak Yaratılış kitabında desteklenen ayetleri genişletebilir ve yaşanılan ortak tecrübelere dayanarak tekeşli evliliği daha güçlü gerekçelerle savunabiliriz.
Yalnızca farklı cinslerin birleşmesi üremeyi sağlayabilir. Anne, baba ve çocuk arasındaki en kuvvetli bağ, her üçü de babanın, çocuğun gerçek babası olduğunu bildiğinde ve her iki ebeveynin de birbirinin ve çocuklarının üstüne titreyen bir sorumlulukla hareket ettiklerinde kurulur. Anneyle babanın sevgiye dayalı birliktelikleri sürerken, çocuk da cinsiyet farkları ve işbölümü hakkında olumlu örnekleri gözleme olanağı bulur. Diğer bir deyişle, yetişmekte olan çocuk birlik ve farklılık, topluluk ve işbirliği hakkında bilgi edinebilmektedir. Sağlıklı bir sevginin çekirdek tipi ailede başarılması zordur. Belki hiçbir şey bu kadar özel ve bu kadar tehditkar olmadığı için böylesine zor değildir…. hiçbir şey sağlıklı bir evlilik ortamında büyümekten daha değerli olamaz. Bu ortamda yetişmek, daha geniş bir inanlılar ailesinin engin suları içinde yüzmeyi öğrenmek demektir. sadakat, ilgi, yardımlaşma, açıklık, yakınlık ve saygı ilkeleri sağlıklı bir ailede serpilir. Öyleyse bu bağın güçlü ve sürekli olması yalnızca kendi iyiliği için gerekli değildir. Erkeğin eşiyle arasındaki bağ o derece yüceltilmiştir ki, bu bağ ölümden dirilmiş olan İsa’nın tüm inanlılar topluluğu arasındaki ebedi ve sürekli gelişen karşılıklı hizmet ve sevgi birliğiyle kıyaslanmıştır ( Ef. 5:25-33 ) {T. E. S. }
Rabbin sevgisi ve lütfu sizinle olsun.:elsalla:
7. Mayıs 2008: 21:11 #28966AnonimPasifKalıcı bir beraberlik kurma çabalarında başarısızlığa uğramış olmanın sıkıntısını bilen çiftler bir yana , bu benzetme en başarılı evliliklerin tarafları için bile ürkütücüdür. Ama hiç değilse , bazı yönleriyle ulaşılabilir bir şeydir ve şüphesiz, Mesih’le kilise arasındaki o yüce ilişkiyle kıyaslandığında evlilik , Mesih’in örnek olduğu ve verdiği sevgiyi yaşama geçirebilmemiz için verilmiş yüce bir fırsat olarak değerlendirilmelidir.
Bu sevgiyi izlerken bir taraftan da içinde yaşadığımız dünyanın büyük güçleri tarafından izlenmekte olduğumuzu anlamamız gerekiyor. Birbiriyle yarışan içimizdeki çeşitli arzuları kullanarak bize oyun oynayan güçlerdir bunlar. Yeni Antlaşma , yukarıda özetlenen olumlu örneği göz önünde bulundurarak bu gibi sapmaların çoğunun aslında özdenetim için birer fırsat olduğunu bildirir. Bütün bunları bir sıraya koymak keyfidir, ama ben sırasıyla cinsel farklılıkları, çocuk yapmayı ve ilişkinin sürekliliğini reddeden davranışları açıklarken, Yaratılış bölümünün sahip çıktığı ilkelerin çizdiği genel çerçeveyi izleyeceğim. ( T. E S. )
Rabbin sevgisi ve ışığı sizinle olsun.:elsalla:
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.