mevlana hakkında ne düşünüyosunuz
- Bu konu 6 izleyen ve 7 yanıt içeriyor.
-
YazarYazılar
-
14. Aralık 2008: 20:49 #25823AnonimPasif
selam
arkadaşşlar ben sadece merak ettim mevlana hakıında ne düşündüğünüzü
geçen yıl mevlanayı ziyeret ettiğimde orada türkten çok yabancıların olduğunu fark ettim..boynunda haç takan bir bayan mevlanayı ziyaret etmişti…mevlanaın bütün dinleri birleştrdiğini düşündüğüm için sordum sadece meraktan ….14. Aralık 2008: 23:31 #31790AnonimPasifSelam
Mevlananin cok guzel sozleri vardir, Bende birkez izmirden, antep`e gecerken yolum konyadan gecti ve bende durdum orada gezdim, Ama bu benim gezmem, DINLERI BIRLESTIRDIGI icin veya Baska bir nedenden degildi, Sadece oradan gecerken mola verdigim icin orada, gelmisken gormek icinde geldim, Ayrica Ozellikle ulkemizde Ramazan bayramlarinda Mevlevilerin donerken caldigi Musikidende hoslaniyorum, dediginiz gibi orada bir cok ulustan insanlar vardi, Mevlananin cok guzel baris mesajlari oldugu icin mutlaka bircok insan bunu okumustur ve tarihi bir yer olarak ziyaret etmistir,
ANCAK,
Mesih Isa`dan baska birlestirici yoktur,
Her ziyaret edilen mekanin, o insanin gorusunu benimsedigini gusunmuyorum,birkac yil once Efes`te Meryam Ana`nin kilisesi diye bilinen bir yere gitmistim, oradada Hristiyandan cok Musluman vardi, Hatta Orada Mum bile yakiyorlardi, ama ben onlarin Meryem ana`ya, Kutsal Kitap`ta yazildigi gibi inandigini dusunmuyorum,
Yani boynunda Hac gordugunuz o insan`in Imanli bir Hristiyan oldugu icin ve ozellikle Mevlanayi ziyaret etmek icin gittigini dusunmuyorum,
5. Mart 2009: 17:32 #32316klausAnahtar yöneticiSevgili Zeytin arkadaşım, Meryem ana ile ilgili kurandan ayetler vermişsin. Ama ne yazık ki kuranda o kadar çok tarihsel hatalar var ki ! Bunlardan biri de verdiğin örnek ayetlerde !
1-“Kendi dönemindeki kadınların en hayırlısı İmran kızı Meryem’dir.
( 21. Buhârî, “enbiyâ” 45; Müslim, “fedâilü’s-sahâbe” 69.)2– “Erkeklerden pek çokları (fazilette) kemâle ermiştir. Kadınlardan ise İmran kızı Meryem ve Firavun’un karısı Âsiye’den başka kimse kemâle ermemiştir. ”
Musa, Harun ve Miryam kardeşlerin babasının ismi Amram’dır. Yani İmran. Aralarında bin yıl kadar farklı tarihlerde yaşadılar. Fakat Kuran, İsanın annesi Meryem ile Miryamın dönemini birleştirmiş ! ilginç !
Çölde Sayım 26:59
”Amram’ın karısı Mısır’da doğan, Levi soyundan gelme Yokevet’ti.
Amram’a Harun’u, Musa’yı ve kızkardeşleri Miryam’ı doğurdu. ”Verdiğin ayetde denir ki ;
”….Firavun’un karısı Âsiye’den başka kimse kemâle ermemiştir. ”Ama Musa bebeği nehirde bulan firavunun karısı değil, kızıdır !
Mısırdan Çıkış 5:10
” O sırada firavunun kızı yıkanmak için ırmağa indi. Hizmetçileri ırmak kıyısında yürüyorlardı. Sazların arasındaki sepeti görünce, firavunun kızı onu getirmesi için hizmetçisini gönderdi. ”2: 10 Çocuk büyüyünce, onu geri getirdi. Firavunun kızı çocuğu
evlat edindi. “Onu sudan çıkardım” diyerek adını Musa koydu.Zeytin arkadaşım kurandaki tarihsel çelişkiler o kadar çok ki yazmak zaman alır bu kadarıyla yetindim. Umarım kutsal kitabı ruhsal gözleriniz açık ve büyük bir dikkatle incelersiniz.
Esenlikle kalın.
6. Mart 2009: 13:13 #32321AnonimPasif@KAYRAM 12656 wrote:
Sevgili Zeytin arkadaşım, Meryem ana ile ilgili kurandan ayetler vermişsin. Ama ne yazık ki kuranda o kadar çok tarihsel hatalar var ki ! Bunlardan biri de verdiğin örnek ayetlerde !
1-“Kendi dönemindeki kadınların en hayırlısı İmran kızı Meryem’dir.
( 21. Buhârî, “enbiyâ” 45; Müslim, “fedâilü’s-sahâbe” 69.)2– “Erkeklerden pek çokları (fazilette) kemâle ermiştir. Kadınlardan ise İmran kızı Meryem ve Firavun’un karısı Âsiye’den başka kimse kemâle ermemiştir. ”
Musa, Harun ve Miryam kardeşlerin babasının ismi Amram’dır. Yani İmran. Aralarında bin yıl kadar farklı tarihlerde yaşadılar. Fakat Kuran, İsanın annesi Meryem ile Miryamın dönemini birleştirmiş ! ilginç !
Çölde Sayım 26:59
”Amram’ın karısı Mısır’da doğan, Levi soyundan gelme Yokevet’ti.
Amram’a Harun’u, Musa’yı ve kızkardeşleri Miryam’ı doğurdu. ”Verdiğin ayetde denir ki ;
”….Firavun’un karısı Âsiye’den başka kimse kemâle ermemiştir. ”Ama Musa bebeği nehirde bulan firavunun karısı değil, kızıdır !
Mısırdan Çıkış 5:10
” O sırada firavunun kızı yıkanmak için ırmağa indi. Hizmetçileri ırmak kıyısında yürüyorlardı. Sazların arasındaki sepeti görünce, firavunun kızı onu getirmesi için hizmetçisini gönderdi. ”2: 10 Çocuk büyüyünce, onu geri getirdi. Firavunun kızı çocuğu
evlat edindi. “Onu sudan çıkardım” diyerek adını Musa koydu.Zeytin arkadaşım kurandaki tarihsel çelişkiler o kadar çok ki yazmak zaman alır bu kadarıyla yetindim. Umarım kutsal kitabı ruhsal gözleriniz açık ve büyük bir dikkatle incelersiniz.
Esenlikle kalın.
Kuran’da tekil olarak “bir gün (yevm)” kelimesi 365 defa geçer. 365 sayısı sadece takvimin gün sayısı olarak düşünülmemelidir. 365, aynı zamanda Dünya ile Güneş arasındaki astronomik ilişkiyi ifade eden bir sayıdır. Dünya, Güneş etrafında bir kez dönüşünü tamamladığında, kendi etrafında 365 kez dönmüş olur. Yani Dünya, Güneş etrafında bir kez döndüğünde, Dünya’da 365 tane gün oluşmuştur. “Gün” kelimesinin tekil kullanımının 365’i vermesi de önemlidir. Çünkü, Dünya’nın Güneş çevresindeki dönüşünde 365 tekil gün oluşur. Kuran’da bu kelimenin 200, 300 veya 400, 500… olarak değil tam 365 olarak geçmesi sizce tesadüf müdür? Gerçekten de “bir gün (yevm)” kelimesinin kullanımı; anlaşılması kolay, taklidi imkansız Kuran mucizelerine bir örnektir. Bu örnek tek başına bile Kuran’da bilinçli bir matematiksel düzen olduğunu ortaya koyabilir.
.
Kuran’da “gün” kelimesinin birçok kullanım tarzı mucizevidir. “Gün” kelimesinin tekil kullanımları 365 kez geçerken, gün kelimesinin çoğul kullanımları (eyyam, yevmeyn) ise 30 defa geçmektedir. Böylece bir ayın gün sayısını ifade eden 30 sayısı verilir. Bir senede birden fazla ayın olmasından dolayı bu günlerden farklı aylar oluşur. Oysa 365 gün, bir tane yılı oluşturur. Böylece “gün” kelimesinin tekilinin (yevm) 365 defa geçmesi gibi, çoğulunun da (eyyam, yevmeyn) 30 defa geçmesi anlamlıdır.
Güneş takvimi 30 ve 31 günlük aylardan oluşurken, Ay’a bağlı takvim 29 ve 30 günlük periyotlardan oluşur. Böylece 30 her iki takvimin kesişim kümesidir. Kuran’ın indiği toplumda Ay takvimi kullanıldığını göz önüne alırsak 30 sayısının kullanılması yine anlamlıdır. Ay’ın (gökteki gezegen) bir ayı (yılın kısmı olan) oluşturma süresi 29.53 gündür. Bunun yuvarlatılmışı ise 30’dur. Bu tarz matematiksel mucizelerde Kuran’ın matematiksel işlem olan yuvarlamayı tam doğru yaptığına tanık olmaktayız. Nitekim Dünya, Güneş’in çevresinde 365.25 günde dönüşünü tamamlar. Bunun yuvarlatılmışı 365’tir.Bunun dışında “gün” kelimesinin başka kelimelerle oluşturduğu tamlamalarda da matematiksel bir mucize vardır. Örneğin Dünya’nın sonunu ve ahiret hayatını belirten “O gün (yevme izin)” ve “kıyamet günü (yevmül kıyameh)” tamlamalarında bu durumu gözlemekteyiz. Her iki tamlama da 70’er defa olarak eşit bir şekilde geçmektedir. Kelimelerin geçişine örnek birer ayeti inceleyelim:
O gün (yevme izin) öyle yüzler vardır ki nimetlerin içindedirler. 88- Ğaşiye Suresi 8
… Oysa ki kıyamet günü (yevmül kıyameh) yeryüzü tamamen O’nun avucundadır. 39- Zümer Suresi 67
Bu örnek sadece tek bir Kuran mucizesidir. Sizce Kur’anı Kerim deki daki bu nizam ve uyum bir tesadüf ya da insan eseri olabilir mi?
6. Mart 2009: 13:23 #32324AnonimPasif@KAYRAM 12656 wrote:
Sevgili Zeytin arkadaşım, Meryem ana ile ilgili kurandan ayetler vermişsin. Ama ne yazık ki kuranda o kadar çok tarihsel hatalar var ki ! Bunlardan biri de verdiğin örnek ayetlerde !
1-“Kendi dönemindeki kadınların en hayırlısı İmran kızı Meryem’dir.
( 21. Buhârî, “enbiyâ” 45; Müslim, “fedâilü’s-sahâbe” 69.)2– “Erkeklerden pek çokları (fazilette) kemâle ermiştir. Kadınlardan ise İmran kızı Meryem ve Firavun’un karısı Âsiye’den başka kimse kemâle ermemiştir. ”
Musa, Harun ve Miryam kardeşlerin babasının ismi Amram’dır. Yani İmran. Aralarında bin yıl kadar farklı tarihlerde yaşadılar. Fakat Kuran, İsanın annesi Meryem ile Miryamın dönemini birleştirmiş ! ilginç !
Çölde Sayım 26:59
”Amram’ın karısı Mısır’da doğan, Levi soyundan gelme Yokevet’ti.
Amram’a Harun’u, Musa’yı ve kızkardeşleri Miryam’ı doğurdu. ”Verdiğin ayetde denir ki ;
”….Firavun’un karısı Âsiye’den başka kimse kemâle ermemiştir. ”Ama Musa bebeği nehirde bulan firavunun karısı değil, kızıdır !
Mısırdan Çıkış 5:10
” O sırada firavunun kızı yıkanmak için ırmağa indi. Hizmetçileri ırmak kıyısında yürüyorlardı. Sazların arasındaki sepeti görünce, firavunun kızı onu getirmesi için hizmetçisini gönderdi. ”2: 10 Çocuk büyüyünce, onu geri getirdi. Firavunun kızı çocuğu
evlat edindi. “Onu sudan çıkardım” diyerek adını Musa koydu.Zeytin arkadaşım kurandaki tarihsel çelişkiler o kadar çok ki yazmak zaman alır bu kadarıyla yetindim. Umarım kutsal kitabı ruhsal gözleriniz açık ve büyük bir dikkatle incelersiniz.
Esenlikle kalın.
Kuranı kerimde tarihsel çelişkiler var diyorsunuz!
Bence tarihsel çelişkiler kitabı mukaddeste!Size Kuranın kendi içindeki mucizevi yönüyle ilgili tek bir örnek!
Kuran’da tekil olarak “bir gün (yevm)” kelimesi 365 defa geçer. 365 sayısı sadece takvimin gün sayısı olarak düşünülmemelidir. 365, aynı zamanda Dünya ile Güneş arasındaki astronomik ilişkiyi ifade eden bir sayıdır. Dünya, Güneş etrafında bir kez dönüşünü tamamladığında, kendi etrafında 365 kez dönmüş olur. Yani Dünya, Güneş etrafında bir kez döndüğünde, Dünya’da 365 tane gün oluşmuştur. “Gün” kelimesinin tekil kullanımının 365’i vermesi de önemlidir. Çünkü, Dünya’nın Güneş çevresindeki dönüşünde 365 tekil gün oluşur. Kuran’da bu kelimenin 200, 300 veya 400, 500… olarak değil tam 365 olarak geçmesi sizce tesadüf müdür? Gerçekten de “bir gün (yevm)” kelimesinin kullanımı; anlaşılması kolay, taklidi imkansız Kuran mucizelerine bir örnektir. Bu örnek tek başına bile Kuran’da bilinçli bir matematiksel düzen olduğunu ortaya koyabilir.
.
Kuran’da “gün” kelimesinin birçok kullanım tarzı mucizevidir. “Gün” kelimesinin tekil kullanımları 365 kez geçerken, gün kelimesinin çoğul kullanımları (eyyam, yevmeyn) ise 30 defa geçmektedir. Böylece bir ayın gün sayısını ifade eden 30 sayısı verilir. Bir senede birden fazla ayın olmasından dolayı bu günlerden farklı aylar oluşur. Oysa 365 gün, bir tane yılı oluşturur. Böylece “gün” kelimesinin tekilinin (yevm) 365 defa geçmesi gibi, çoğulunun da (eyyam, yevmeyn) 30 defa geçmesi anlamlıdır.
Güneş takvimi 30 ve 31 günlük aylardan oluşurken, Ay’a bağlı takvim 29 ve 30 günlük periyotlardan oluşur. Böylece 30 her iki takvimin kesişim kümesidir. Kuran’ın indiği toplumda Ay takvimi kullanıldığını göz önüne alırsak 30 sayısının kullanılması yine anlamlıdır. Ay’ın (gökteki gezegen) bir ayı (yılın kısmı olan) oluşturma süresi 29.53 gündür. Bunun yuvarlatılmışı ise 30’dur. Bu tarz matematiksel mucizelerde Kuran’ın matematiksel işlem olan yuvarlamayı tam doğru yaptığına tanık olmaktayız. Nitekim Dünya, Güneş’in çevresinde 365.25 günde dönüşünü tamamlar. Bunun yuvarlatılmışı 365’tir.Bunun dışında “gün” kelimesinin başka kelimelerle oluşturduğu tamlamalarda da matematiksel bir mucize vardır. Örneğin Dünya’nın sonunu ve ahiret hayatını belirten “O gün (yevme izin)” ve “kıyamet günü (yevmül kıyameh)” tamlamalarında bu durumu gözlemekteyiz. Her iki tamlama da 70’er defa olarak eşit bir şekilde geçmektedir. Kelimelerin geçişine örnek birer ayeti inceleyelim:
O gün (yevme izin) öyle yüzler vardır ki nimetlerin içindedirler. 88- Ğaşiye Suresi 8
… Oysa ki kıyamet günü (yevmül kıyameh) yeryüzü tamamen O’nun avucundadır. 39- Zümer Suresi 67
Bu örnek sadece tek bir Kuran mucizesidir. Sizce Kur’anı Kerim deki daki bu nizam ve uyum bir tesadüf ya da insan eseri olabilir mi?
Size soruyorum Siz kitabı mukaddesten böyle tek bir örnek getirebilir misiniz?
(Nasıl olsa yayınlamıyacaksınız ama olsun belki cesaretiniz vardır)6. Mart 2009: 17:11 #32325klausAnahtar yöneticiZeytin arkadaşım, inanın Tanrıya , sizi matematiksel hesaplar değil, yalnızca İsa Mesihin Kanı kurtaracaktır.
İsam sizi de kurtarsın. Esen kalın.
7. Mart 2009: 1:53 #32327AnonimPasif@zeytin 12668 wrote:
Kuran’da tekil olarak “bir gün (yevm)” kelimesi 365 defa geçer. 365 sayısı sadece takvimin gün sayısı olarak düşünülmemelidir. 365, aynı zamanda Dünya ile Güneş arasındaki astronomik ilişkiyi ifade eden bir sayıdır. Dünya, Güneş etrafında bir kez dönüşünü tamamladığında, kendi etrafında 365 kez dönmüş olur. Yani Dünya, Güneş etrafında bir kez döndüğünde, Dünya’da 365 tane gün oluşmuştur. “Gün” kelimesinin tekil kullanımının 365’i vermesi de önemlidir. Çünkü, Dünya’nın Güneş çevresindeki dönüşünde 365 tekil gün oluşur. Kuran’da bu kelimenin 200, 300 veya 400, 500… olarak değil tam 365 olarak geçmesi sizce tesadüf müdür? Gerçekten de “bir gün (yevm)” kelimesinin kullanımı; anlaşılması kolay, taklidi imkansız Kuran mucizelerine bir örnektir. Bu örnek tek başına bile Kuran’da bilinçli bir matematiksel düzen olduğunu ortaya koyabilir.
.
Kuran’da “gün” kelimesinin birçok kullanım tarzı mucizevidir. “Gün” kelimesinin tekil kullanımları 365 kez geçerken, gün kelimesinin çoğul kullanımları (eyyam, yevmeyn) ise 30 defa geçmektedir. Böylece bir ayın gün sayısını ifade eden 30 sayısı verilir. Bir senede birden fazla ayın olmasından dolayı bu günlerden farklı aylar oluşur. Oysa 365 gün, bir tane yılı oluşturur. Böylece “gün” kelimesinin tekilinin (yevm) 365 defa geçmesi gibi, çoğulunun da (eyyam, yevmeyn) 30 defa geçmesi anlamlıdır.
Güneş takvimi 30 ve 31 günlük aylardan oluşurken, Ay’a bağlı takvim 29 ve 30 günlük periyotlardan oluşur. Böylece 30 her iki takvimin kesişim kümesidir. Kuran’ın indiği toplumda Ay takvimi kullanıldığını göz önüne alırsak 30 sayısının kullanılması yine anlamlıdır. Ay’ın (gökteki gezegen) bir ayı (yılın kısmı olan) oluşturma süresi 29.53 gündür. Bunun yuvarlatılmışı ise 30’dur. Bu tarz matematiksel mucizelerde Kuran’ın matematiksel işlem olan yuvarlamayı tam doğru yaptığına tanık olmaktayız. Nitekim Dünya, Güneş’in çevresinde 365.25 günde dönüşünü tamamlar. Bunun yuvarlatılmışı 365’tir.Bunun dışında “gün” kelimesinin başka kelimelerle oluşturduğu tamlamalarda da matematiksel bir mucize vardır. Örneğin Dünya’nın sonunu ve ahiret hayatını belirten “O gün (yevme izin)” ve “kıyamet günü (yevmül kıyameh)” tamlamalarında bu durumu gözlemekteyiz. Her iki tamlama da 70’er defa olarak eşit bir şekilde geçmektedir. Kelimelerin geçişine örnek birer ayeti inceleyelim:
O gün (yevme izin) öyle yüzler vardır ki nimetlerin içindedirler. 88- Ğaşiye Suresi 8
… Oysa ki kıyamet günü (yevmül kıyameh) yeryüzü tamamen O’nun avucundadır. 39- Zümer Suresi 67
Bu örnek sadece tek bir Kuran mucizesidir. Sizce Kur’anı Kerim deki daki bu nizam ve uyum bir tesadüf ya da insan eseri olabilir mi?
Zeytin kardeş….
‘’ bir gün’’ konusunda vermiş olduğunuz kuran öğretisine hayran kaldım. Ağlasam mı gülsem mi bilemiyorum.
İnanın size söyleyecek tek bir sözüm bile bulunmamakta.
Önümüze konulan bu yemek acımı tatlımı diye düşünmeden edemiyorum. Kabuz olmaktan korkuyorum.
Paylaşımınızı okumayanlar tekrar okusunlar, belki islama dönerler düşüncesiyle alıntı yapıyorum.
Şaşkınımmmm8. Mart 2009: 10:11 #32349AnonimPasifSevgili Zeytin, Kur’anda ki matematiksel mucizeyi farketmene sevindim. Sevindim çünkü onu farkeden şunu da farkedecektir. bir çok ayetin açıklamalarının bulunduğu meallerde şu ayet şurda bu ayet burda nazil olmuştur denmekte. bakıyoruz ki o ayetten sonra nazil olanlar başka surelerde bu ayetten olanlar başka surelerde. hiç biri peşi sıra gelmemiş ne hikmetse. ve yine bakıyoruz ki. kur’an osman zamanında kitap haline getirilmiş. ezberlerden ve yastık altlarında saklanılan ceylan derilerinin toplanması ile.
Bu gün kuranın matematiksel olarak şu ayet numarası buna bu ayet numarası buna işaret ediyor diyor. Peki bu mucizeleri bulanlar şunu hiç kendilerine sordularmı . Kur’anda ilk ayet oku ya muhammed oku olmasınarağmen Kuran fatiha ile başlamakta. besmele ayet olmamasına tağmen kuranda jher yerde geçmekte . tarihsel sıralaması olmayan bir kitabın hangi matematik kurallarına göre çözümlemesini yapabilirsiniz ki.. Rab İsa gözünüzü açsın. Amin. -
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.