Kutsal Ruh ve Kişiliği

  • Bu konu 1 izleyen ve 2 yanıt içeriyor.
3 yazı görüntüleniyor - 1 ile 3 arası (toplam 3)
  • Yazar
    Yazılar
  • #27061
    Anonim
    Pasif

    Kutsal Ruh ve Kişiliği
    (J. Wimber)

    Kutsal Ruh bir kişiliktir. Grekçe’de ‘ruh’ (pneuma) nötr olduğu halde, Kutsal Ruh’tan söz edilirken eril zamir (ekeinos) kullanılır.

    ‘Tanıklık amacıyla, ışığa tanıklık etsin ve herkes onun aracılığıyla iman etsin diye geldi (Yuhanna 14:7).

    Baba`dan size göndereceğim Yardımcı*, yani Baba`dan çıkan Gerçeğin Ruhu geldiği zaman, bana tanıklık edecek’ (Yuhanna 15:26).

    O beni yüceltecek. Çünkü benim olandan alıp size bildirecek‘ (Yuhanna 16:14).

    İsa ve İncil yazarları eril (O) zamirini kullandılar.

    Ben de Baba`dan dileyeceğim. O sonsuza dek sizinle birlikte olsun diye size başka bir Yardımcı*, Gerçeğin Ruhu`nu verecek. Dünya O`nu kabul edemez. Çünkü O`nu ne görür, ne de tanır. Siz O`nu tanıyorsunuz. Çünkü O aranızda yaşıyor ve içinizde olacaktır‘ (Yuhanna 14:16-17).

    Kutsal Ruh’un Zekası vardır:
    ‘Ama Baba`nın benim adımla göndereceği Yardımcı, Kutsal Ruh, size her şeyi öğretecek, bütün söylediklerimi size hatırlatacak‘ (Yuhanna 14:26).

    ‘Ruh`un kendisi, bizim ruhumuzla birlikte, Tanrı`nın çocukları olduğumuza tanıklık eder‘ (Romalılar 8:16).

    Kutsal Ruh’un İradesi vardır:
    ‘Bunların tümünü etkin kılan tek ve aynı Ruh`tur. Ruh bunları herkese dilediği gibi, ayrı ayrı dağıtır‘ (1.Korintliler 12:11).
    ‘Misya sınırına geldiklerinde Bitinya bölgesine geçmek istediler. Ama İsa`nın Ruhu onlara izin vermedi‘ (Elçilerin İşleri 16:7).
     
    Kutsal Ruh’un Duyguları vardır:
    Ama başkaldırıp O`nun Kutsal Ruhu`nu incittiler. O da düşmanları olup onlara karşı savaştı’(Yeşeya 63:10).

    Tanrı`nın Kutsal Ruhu`nu kederlendirmeyin. Kurtuluş günü için o Ruh`la mühürlendiniz‘ (Efesliler 4:30).

    Oğul ve Baba’yla ilişkisinden söz edilirken, Tanrılığı da dile getirilir

    Rab İsa Mesih`in lütfu, Tanrı`nın sevgisi ve Kutsal Ruh`un paydaşlığı hepinizle birlikte olsun!’ (2.Korintliler 13:14).

    Kutsal Ruh kendisini Baba ve Oğul’dan ayrı bir kişilik olarak göstermiştir

    İsa vaftiz olur olmaz sudan çıktı. O anda gökler açıldı ve İsa, Tanrı`nın Ruhu`nun güvercin gibi inip üzerine konduğunu gördü.
    Göklerden gelen bir ses, “Sevgili Oğlum budur, O`ndan hoşnudum” dedi (Matta 3:16.17).

    Kutsal Ruh’u yalnızca kişilikten yoksun bir kuvvet, hoş bir duygu ya da Tanrı’nın bizdeki kıvılcımı olarak değil, kişisel olarak tanımamız mümkündür. Kutsal Ruh için teselli edici, yardımcı, eğitici ve savunucu anlamları taşıyan PARAKLETOS sözcüğü kullanılmıştır.

    Ben de Baba`dan dileyeceğim. O sonsuza dek sizinle birlikte olsun diye size başka bir Yardımcı*, Gerçeğin Ruhu`nu verecek. Dünya O`nu kabul edemez. Çünkü O`nu ne görür, ne de tanır. Siz O`nu tanıyorsunuz. Çünkü O aranızda yaşıyor ve içinizde olacaktır‘ (Yuhanna 14:16).

    Baba`dan size göndereceğim Yardımcı*, yani Baba`dan çıkan Gerçeğin Ruhu geldiği zaman, bana tanıklık edecek’ (Yuhanna 15:26).

    Size gerçeği söylüyorum, benim gidişim sizin yararınızadır. Gitmezsem, Yardımcı* size gelmez. Ama gidersem, O`nu size gönderirim(Yuhanna 16:7).

    İsa Mesih şöyle demiştir: ‘Ben de Baba’dan diliyeceğim ve O sonsuza dek sizinle birlikte olsun diye başka bir yardımcı, Gerçeğin Ruhu’nu verecek (Yuhanna 14:16-17).

    Başka bir deyişle Kutsal Ruh, Tanrı halkının kişisel dostudur:

    İnsanın yüreğini bilen Tanrı, Kutsal Ruh`u tıpkı bize verdiği gibi onlara da vermekle, onları kabul ettiğini gösterdi(Elçilerin İşleri 15:8).

    Kutsal Ruh Tanrı’dır
    Kutsal olarak adlandırıldığı gibi, (Luka 11:13) Tanrı’nın Ruhu olarak da adlandırılır.

    Sizler kötü yürekli olduğunuz halde çocuklarınıza güzel armağanlar vermeyi biliyorsanız, gökteki Baba`nın, kendisinden dileyenlere Kutsal Ruh`u vereceği çok daha kesin değil mi?

    Tanrı`nın Ruhu`yla yönetilenlerin hepsi Tanrı`nın oğullarıdır‘ (Romalılar 8:14).

    Elçilerin İşleri 5:3-4’te Petrus, Hananya’yı Kutsal Ruh’a yalan söylemekle suçlar, sonra da, ‘Tanrı’ya yalan söyledin!’ diyerek Kutsal Ruh’u, Tanrı olarak gördüğünü ifade eder. Kutsal Ruh, üçlü birliğin diğer kişiliklerindeki sıfatlara sahiptir.

    Kutsal Ruh’un Sıfatları

    Yaşam
    Çünkü yaşam veren Ruh`un yasası, Mesih İsa sayesinde beni günahın ve ölümün yasasından özgür kıldı‘ (Romalılar 8:2).

    Gerçek
    Ne var ki O, yani Gerçeğin Ruhu gelince, sizi tüm gerçeğe yöneltecek. Çünkü kendiliğinden konuşmayacak, yalnız duyduklarını söyleyecek ve gelecekte olacakları size bildirecek‘ (Yuhanna 16:13).

    Sevgi
    Kardeşler, Rabbimiz İsa Mesih ve Ruh`un sevgisi adına size yalvarıyorum, benim için Tanrı`ya dua ederek uğraşıma katılın(Romalılar 15:30).

    Kutsallık
    Bunun için yalanı üzerinizden sıyırıp atarak her biriniz komşusuna gerçeği söylesin. Çünkü hepimiz aynı bedenin üyeleriyiz.
    Öfkelenin, ama günah işlemeyin. Öfkenizin üzerine güneş batmasın. İblis`e de fırsat vermeyin. Hırsızlık eden artık hırsızlık etmesin. Tersine, kendi elleriyle iyi olanı yaparak emek versin; böylece ihtiyacı olanla paylaşacak bir şeyi olsun.

    Ağzınızdan hiç kötü söz çıkmasın. İşitenler yararlansın diye, ihtiyaca göre, başkalarının gelişmesine yarayacak olanı söyleyin.

    Tanrı`nın Kutsal Ruhu`nu kederlendirmeyin. Kurtuluş günü için o Ruh`la mühürlendiniz‘ (Efesliler 4:25:3o).

    Sonsuzluk
    Öyleyse sonsuz Ruh aracılığıyla kendini lekesiz olarak Tanrı`ya sunmuş olan Mesih`in kanının, diri Tanrı`ya kulluk edebilmemiz için vicdanımızı ölü işlerden temizleyeceği ne kadar daha kesindir!(İbraniler 9:14).

    Her yerde bulunma
    Nereye gidebilirim senin Ruhun`dan, Nereye kaçabilirim huzurundan? Göklere çıksam, oradasın, Ölüler diyarına yatak sersem, yine oradasın‘ (Mezmur 139:7-8).

    Her şeyi bilme
    Yürekleri araştıran Tanrı, Ruh`un düşüncesinin ne olduğunu bilir. Çünkü Ruh, Tanrı`nın isteği uyarınca kutsallar için aracılık eder’ (Romalılar 8:27).

    #35597
    Anonim
    Pasif

    Üçlü Birliğin bize en yakın Kişiliği Kutsal Ruh’tur

    Üçlü Birlik’in bize en yakın kişiliği Kutsal Ruh’tur; bedenlerimize yaşam verir ve yüreklerimizde kişisel olarak yaşar.

    Ben de Baba`dan dileyeceğim. O sonsuza dek sizinle birlikte olsun diye size başka bir Yardımcı, Gerçeğin Ruhu`nu verecek. Dünya O`nu kabul edemez. Çünkü O`nu ne görür, ne de tanır. Siz O`nu tanıyorsunuz. Çünkü O aranızda yaşıyor ve içinizde olacaktır‘ (Yuhanna 14:16-17).

    Ne var ki, Kutsal Ruh’un kişiliğini anlamak biraz daha güçtür. Çünkü Kutsal Ruh, Mesih’in yüceliğini yansıtmayı ve kendi üstüne dikkat çekmemeyi amaçlar. İsa Mesih şöyle demiştir:

    O beni yüceltecek. Çünkü benim olandan alıp size bildirecek.
    Baba`nın nesi varsa benimdir. `Benim olandan alıp size bildirecek` dememin nedeni budur‘ (Yuhanna 16:14-15).

    Kutsal Ruh bizi her zaman İsa’ya yönelttiği için O’nun hakkındaki bilgimiz dolaylıdır. Hem yaratılıştaki hem de kendi yaşantımızdaki varlığından izler edinebiliriz. Kutsal Ruh’un bizim için yaptığı bazı şeyler şunlardır:

    1.) Yaratılışta etkin olmuştur

    ‘TANRI’NIN RUHU suların üzerinde dalgalanıyordu’ (Yaratılış 1:2).

    2.) Hem yaşam verir hem de devam ettirir:

    Eski Antlaşma’da ruh sözcüğü (İbranice ruhah), aynı zamanda ‘soluk’ anlamına gelir. Bu da yaşam simgesidir:

    RAB Tanrı Adem`i topraktan Yarattı ve burnuna YAŞAM SOLUĞUNU üfledi. Böylece Adem yaşayan varlık oldu‘ (Yaratılış 2:7).

    RAB, “Ruhum insanda sonsuza dek kalmayacak, çünkü o ölümlüdür” dedi’ (Yaratılış 6:3).

    Böylece bana verilen buyruk uyarınca peygamberlik ettim. Onların içine SOLUK girince canlanıp ayağa kalktılar. Çok, çok büyük bir kalabalık oluşturuyorlardı‘ (Hezekiel 37:10).

    ‘YAŞAM VEREN RUH’TUR. Beden bir yarar sağlamaz. Sizlere söylediğim sözler ruhtur, yaşamdır‘ (Yuhanna 6:53).

    ‘O bizi yazılı yasaya değil, Ruh`a dayalı yeni bir antlaşmanın hizmetkârları olmaya yeterli kıldı. Yazılı yasa öldürür, RUH İSE YAŞATIR’ (2.Korintliler 3:6).

    3.) Bize günah, doğruluk ve yargı konularında suçluluğumuzu gösterir

    Kutsal Kitap şöyle diyor:

    O gelince günah, doğruluk ve gelecek yargı konusunda dünyayı suçlu olduğuna ikna edecektir: Günah konusunda, çünkü bana iman etmezler‘ (Yuhanna 16:8-9).

    Çünkü yaydığımız Müjde size yalnız sözle değil, kudretle, Kutsal Ruh`la ve büyük güvenle ulaştı. Nitekim aranızdayken sizin yararınıza nasıl yaşadığımızı bilirsiniz‘ (1.Selanikliler 1:5).

    Yalnızca günahkarlar kurtarıcıya ihtiyaç duyduklarını kabul ederler.

    Kutsal Ruh insanlara günahlarını göstererek Kurtarıcı’ya ihtiyaç duyduklarını kavramalarını sağlar.

    Kutsal Yasa`dan yoksun uluslar Yasa`nın gereklerini kendiliklerinden yaptıkça, Yasa`dan habersiz olsalar bile kendi yasalarını koymuş olurlar.
    Böylelikle Kutsal Yasa`nın gerektirdiklerinin yüreklerinde yazılı olduğunu gösterirler. Vicdanları buna tanıklık eder. Düşünceleriyse onları ya suçlar ya da savunur(Romalılar 2:14-15).

    Kutsal Ruh ayrıca İsa’nın doğruluğuna ilişkin bizi ikna eder.

    O gelince günah, doğruluk ve gelecek yargı konusunda dünyayı suçlu olduğuna ikna edecektir:Günah konusunda, çünkü bana iman etmezler‘ (Yuhanna 16:8-10).

    Kutsal Ruh, müjdesinin gerçegini insanların yüreklerinde doğrular. İsa’nın Mesih ve Tanrı Oğlu olduğuna tanıklık eder. İsa Ruh için, ‘Bana tanıklık edecek’ demiştir:

    Baba`dan size göndereceğim Yardımcı, yani Baba`dan çıkan Gerçeğin Ruhu geldiği zaman, bana tanıklık edecek(Yuhanna 15:26).

    Beni gönderen Baba da benim için tanıklık etmiştir. Siz hiçbir zaman ne O`nun sesini işittiniz, ne de şeklini gördünüz‘ (Yuhanna 5:37).

    O beni yüceltecek. Çünkü benim olandan alıp size bildirecek‘ (Yuhanna 16:14).

    Şöyle ki, tanıklık edenler üçtür: Ruh, su ve kan. Bunların üçü de uyum içindedir.
    Tanrı`nın Oğlu`na inanan, yüreğinde Tanrı`nın tanıklığına sahiptir. Tanrı`ya inanmayansa O`nu yalancı durumuna düşürmüş olur. Çünkü Tanrı`nın Oğlu`yla ilgili tanıklığına inanmamıştır.

    Tanıklık da şudur: Tanrı bize sonsuz yaşam verdi, bu yaşam O`nun Oğlu`ndadır.
    Kendisinde Tanrı Oğlu bulunanda yaşam vardır, kendisinde Tanrı Oğlu bulunmayanda yaşam yokturİnsanların tanıklığını kabul ediyoruz, oysa Tanrı`nın tanıklığı daha üstündür. Çünkü bu, Tanrı`nın tanıklığıdır, kendi Oğlu`yla ilgili olarak yaptığı tanıklıktır’ (1.Yuhanna 5:7-12).

    Böylece Kutsal Ruh, İsa’nın sözlerini onaylar; iman eden kişilerde müjdeyi etkin kılar. Mesih’in ve Tanrı’nın Sözü’nün gerçekliğini iç varlığımızda tanıklık eder.

    Çünkü yaydığımız Müjde size yalnız sözle değil, kudretle, Kutsal Ruh`la ve büyük güvenle ulaştı. Nitekim aranızdayken sizin yararınıza nasıl yaşadığımızı bilirsiniz.Siz de büyük sıkıntılara karşın, Kutsal Ruh`un verdiği sevinçle Tanrı sözünü kabul ederek bizi ve Rab`bi örnek aldınız(1.Selanikliler 1:5-6).

    Ayrıca Kutsal Ruh, YARGI konusunda da bizi ikna eder: yargı konusunda, çünkü bu dünyanın egemeni yargılanmış bulunuyor:

    Günah konusunda, çünkü bana iman etmezler doğruluk konusunda, çünkü Baba`ya gidiyorum, artık beni görmeyeceksiniz; YARGI konusunda, çünkü bu dünyanın egemeni yargılanmış bulunuyor (Yuhanna 16:9-11).

    Eğer günahın ve doğruluğun ikna edişini reddedersek, sözlerimizin ve eylemlerimizin hesabını kesinlikle vereceğimizi hatırlatır:

    Size şunu söyleyeyim, insanlar söyledikleri her boş söz için yargı günü hesap verecekler. Kendi sözlerinizle aklanacak, yine kendi sözlerinizle suçlu çıkarılacaksınız (Matta 12:36-37).

    Sonra solundakilere şöyle diyecek: `Ey lanetliler, çekilin önümden! İblis`le melekleri için hazırlanmış sönmez ateşe gidin!‘ (Matta 25:41).

    Kutsal Yasa`da söylenenlerin her ağız kapansın, bütün dünya Tanrı`ya hesap versin diye Yasa`nın yönetimi altındakilere söylendiğini biliyoruz‘ (Romalılar 3:19).

    4.) Bizi İsa’ya doğru çeker, Kutsal Ruh İsa’ya tanıklık eder ve O’nu yüceltir:

    Baba`dan size göndereceğim Yardımcı, yani Baba`dan çıkan Gerçeğin Ruhu geldiği zaman, bana tanıklık edecek‘ (Yuhanna 15:26).

    O beni yüceltecek. Çünkü benim olandan alıp size bildirecek‘ (Yuhanna 16:14).

    5-) Bize yeni bir yaşam verir:

    Kutsal Ruh bize yeni bir yaşam, yeni bir doğa verir, bizleri günaha tutsak olmayan yeni varlıklar haline getirir: ‘Şunu demek istiyorum: Kutsal Ruh`un yönetiminde yaşayın. O zaman benliğin tutkularını asla yerine getirmezsiniz(Galatyalılar 5:16). Buna ‘yeniden doğuş’ adı verilir:

    ‘İsa şöyle yanıt verdi: “Sana doğrusunu söyleyeyim, bir kimse sudan ve Ruh`tan doğmadıkça Tanrı`nın Egemenliği`ne giremez. Bedenden doğan bedendir, Ruh`tan doğan ruhtur’ (Yuhanna 3:5-6).

    6.) İçimizde yaşar:

    İsa öğrencilerine şöyle dedi: ‘Ben de Baba`dan dileyeceğim. O sonsuza dek sizinle birlikte olsun diye size başka bir Yardımcı, Gerçeğin Ruhu`nu verecek. Dünya O`nu kabul edemez. Çünkü O`nu ne görür, ne de tanır. Siz O`nu tanıyorsunuz. Çünkü O aranızda yaşıyor ve içinizde olacaktır‘ (Yuhanna 14:16-17).

    Ruh’un içimizde yaşaması bizi Mesih’in kendisiyle bir kılar. Mesih, Baba’nın sağında oturduğu halde, biz yeryüzündeyiz ve henüz O’nunla beraber değiliz.

    Bu kudret, Tanrı`nın, Mesih`i ölümden diriltirken ve göksel yerlerde sağında oturturken O`nda sergilediği üstün güçle aynı etkinliktedir‘ (Efesliler 1:20).

    İki seçenek arasında kaldım. Dünyadan ayrılıp Mesih`le birlikte olmayı arzuluyorum; bu çok daha iyi‘ (Filipililer1:23).

    Ancak Kutsal Ruh aracılığıyla Mesih’le biriz. Üstelik Kutsal Ruh bize kurtuluş güvencesi de verir:

    ‘Gerçeğin bildirisini, kurtuluşunuzun Müjdesi`ni duyup O`na iman ettiğinizde, siz de vaat edilen Kutsal Ruh`la O`nda mühürlendiniz.Ruh, Tanrı`nın yüceliğinin övülmesi için Tanrı`ya ait olanların kurtuluşuna dek mirasımızın güvencesidir‘ (Efesliler1:13-14).

    7.) Tanrı’nın çocukları olarak oğulluğumuzu yaşamamızı sağlar:

    ‘Çünkü sizi yeniden korkuya sürükleyecek kölelik ruhunu almadınız, oğulluk ruhunu aldınız. Bu ruhla, “Abba, Baba!” diye sesleniriz‘ (Romalılar 8:15).

    ‘Oğullar olduğunuz için Tanrı öz Oğlu`nun “Abba! Baba!” diye seslenen Ruhu`nu yüreklerinize gönderdi‘ (Galatyalılar 4:6).

    ‘Bakın, Baba bizi o kadar çok seviyor ki, bize “Tanrı`nın çocukları” deniyor! Gerçekten de öyleyiz. Dünya Baba`yı tanımadığı için bizi de tanımıyor‘ (1.Yuhanna 3:1).

    Oğulluğa alınmak demek, Baba’nın yakınlığını ve sıcaklığını yaşayabiliriz demektir.

    ‘Ruh’un kendisi, bizim ruhumuzla birlikte, Tanrı’nın çocukları olduğumuza tanıklık eder. ‘Ruh`un kendisi, bizim ruhumuzla birlikte, Tanrı`nın çocukları olduğumuza tanıklık eder‘ (Romalılar 8:16).

    8.) Bizde ve bizim aracılığımızla dua eder:

    Nasıl dua etmemiz gerektiğini bilmeyiz, ama Ruh’un kendisi sözle anlatılamayan iniltilerle aracılık eder’ (Romalılar 8:26-27).

    Mesih’in bizim için yalvarışta bulunması kısmen bu demektir:

    Kim suçlu çıkaracak? Ölmüş, üstelik dirilmiş olan Mesih İsa, Tanrı`nın sağındadır ve bizim için aracılık etmektedir‘ (Romalılar 8:34).

    Bu nedenle O`nun aracılığıyla Tanrı`ya yaklaşanları tümüyle kurtaracak güçtedir. Çünkü onlara aracılık etmek için hep yaşamaktadır‘ (Ibraniler 7:25).

    #35612
    Anonim
    Pasif

    Kiliseye Ruhsal Armağanlar Verir:
    Bütün armağanların kaynağı aynı ruhtur. Mesih’in bedeninin (kilisenin) gelişmesi için armağanları istemeliyiz.

    Herkesin ortak yararı için herkese Ruh`u belli eden bir yetenek veriliyor’ (1.Korintliler 12:7).

    1.Korintliler 12 ve 14.bölümler, armağanları olgun bir şekilde kullanmamız için harika bir rehberdir. 28. ve 29. bölümlerde armağanların alınmasına ve kullanılmasına daha yakından bakalım:

    Bizi Birleştirir:
    Pavlus şöyle der:

    İster Yahudi ister Grek*, ister köle ister özgür olalım, hepimiz bir beden olmak üzere aynı Ruh`ta vaftiz edildik ve hepimizin aynı Ruh`tan içmesi sağlandı’ (1.Korintliler 12:13).

    O`nun aracılığıyla hepimiz tek Ruh`ta Baba`nın huzuruna çıkabiliriz’ (Efesliler 2:18).

    Ruh`un birliğini esenlik bağıyla korumaya gayret edin. Çağrınızdan doğan tek bir umuda çağrıldığınız gibi, beden bir, Ruh birdir’ (Efesliler 4:3-4).

    Zihinlerimizi Aydınlatır:
    İsa Mesih şöyle der:

    ‘Ne var ki O, yani Gerçeğin Ruhu gelince, sizi tüm gerçeğe yöneltecek. Çünkü kendiliğinden konuşmayacak, yalnız duyduklarını söyleyecek ve gelecekte olacakları size bildirecek’ (Yuhanna 16:13).

    Kutsal Ruh’un bu işlevi hem bireysel hem de topluluğa yöneliktir:

    Ruh Filipus’a, ‘Git’dedi, ‘Şu arabaya yetiş’.
    Filipus koşup arabanın yanına geldi ve hadımın Peygamber Yeşaya’yı okumakta olduğunu işitti. “Acaba okuduklarını anlıyor musun?” diye sordu.

    Hadım, “Biri bana yol göstermedikçe nasıl anlayabilirim ki?” diyerek Filipus’un arabaya binip yanına oturmasını rica etti. Kutsal Yazılar’dan okuduğu bölüm şuydu: “Koyun gibi kesime götürüldü; Kırkıcının önünde kuzu nasıl ses çıkarmazsa, O da öylece ağzını açmadı.

    Aşağılandığında adalet O`ndan esirgendi. O`nun soyunu kim anacak? Çünkü yeryüzündeki yaşamına son verildi’. Hadım Filipus`a, ‘Lütfen açıklar mısın, peygamber kimden söz ediyor, kendisinden mi, bir başkasından mı?’ diye sordu. Bunun üzerine Filipus anlatmaya koyuldu. Kutsal Yazılar`ın bu bölümünden başlayarak ona İsa`yla ilgili Müjde`yi bildirdi.

    Yolda giderlerken su bulunan bir yere geldiler. Hadım, ‘Bak, burada su var’ dedi. ‘Vaftiz olmama ne engel var?’ Sonra arabanın durmasını buyurdu. Filipus`la hadım birlikte suya girdiler ve Filipus hadımı vaftiz etti. Sudan çıktıkları zaman Rab`bin Ruhu Filipus`u hemen oradan uzaklaştırdı. Filipus`u bir daha görmeyen hadım sevinç içinde yoluna devam etti’ (Elçilerin İşleri 8:29-39).

    Antakya`daki kilisede peygamberler ve öğretmenler vardı: Barnaba, Niger denilen Şimon, Kireneli Lukius, bölge kralı Hirodes’le birlikte büyümüş olan Menahem ve Saul. Bunlar Rab’be tapınıp oruç tutarlarken Kutsal Ruh kendilerine şöyle dedi: ‘Barnaba’yla Saul’u, kendilerini çağırmış olduğum görev için bana ayırın‘. Böylece oruç tutup dua ettikten sonra, Barnaba’yla Saul’n üzerine ellerini koyup onları yolcu ettiler‘ (Elçilerin İşleri 13:1-3).

    İsa`’ın oradaki öğrencilerini arayıp bulduk ve yanlarında bir hafta kaldık. Öğrenciler Ruh`un yönlendirmesiyle Pavlus`u Yeruşalim`e gitmemesi için uyardılar‘ (Elçilerin İşleri 21:4).

    Diriliş Gücü Verir:
    Baba, İsa’yı diriltmek için Ruh’u kullanmıştır.

    Mesih İsa`yı ölümden dirilten Tanrı`nın Ruhu içinizde yaşıyorsa, Mesih`i ölümden dirilten Tanrı, içinizde yaşayan Ruhu`yla ölümlü bedenlerinize de yaşam verecektir‘ (Romalılar 8:11).

    Kutsal Ruh aynı şekilde bizi de diriltir ve ‘ruhsal’ bedenler verir.

    Doğal beden olarak gömülür, ruhsal beden olarak diriltilir. Doğal beden olduğu gibi, ruhsal beden de vardır. Nitekim şöyle yazılmıştır: “İlk insan Adem yaşayan can oldu.” Son Adem`se yaşam veren ruh oldu. (1.Korintliler 15: 44-45).

    Dirilişte de bizi pekiştirecek ve sonsuz yaşam verecektir:

    Çünkü Rab İsa`yı dirilten Tanrı’nın, bizi de İsa`yla diriltip sizinle birlikte kendi önüne çıkaracağını biliyoruz‘ (2.Korintliler 4:14).

    Nitekim Mesih de bizleri Tanrı`ya ulaştırmak amacıyla doğru kişi olarak doğru olmayanlar için günah sunusu olarak ilk ve son kez öldü. Bedence öldürüldü, ama ruhça diriltildi‘ (1.Petrus 3.18).

    ‘Çünkü ölüler bedence öbür insanlar gibi yargılansın, ama ruhça Tanrı gibi yaşasın diye Müjde onlara da bildirildi’ (1.Petrus 4:6).

    Üç buçuk gün sonra iki peygamber, Tanrı`dan gelen yaşam soluğunu alınca ayağa kalktılar. Onları görenler dehşete kapıldı‘ (Esinleme 11:11).

    Tanıklığımızda ve Hizmetimizde Bizi Güçlendirir ve Yön Verir:

    Elçilerin İşleri 4. bölümde Kutsal Ruh, müjdeyi duyurmaları için elçilere cesaret verdi:

    Duaları bitince toplandıkları yer sarsıldı. Hepsi Kutsal Ruh`la doldular ve Tanrı`nın sözünü cesaretle duyurmaya devam ettiler’ (Elçilerin İşleri 4:31).

    Çünkü yaydığımız Müjde size yalnız sözle değil, kudretle, Kutsal Ruh’la ve büyük güvenle ulaştı. Nitekim aranızdayken sizin yararınıza nasıl yaşadığımızı bilirsiniz’ (1.Selanikliler 1:5).

    Kutsal Ruh’un gücünde öğretiş verirsek, sözlerimiz işiten kişilerde işlev görecektir. Üstelik, İsa’nın yaptığı işlei (hastaları iyileştirmek, cinleri kovmak, mucizeler yapmak) yapmamızı sağlayacaktır.

    Ama Kutsal Ruh üzerinize inince güç alacaksınız. Yeruşalim`de, bütün Yahudiye ve Samiriye`de ve dünyanın dört bucağında benim tanıklarım olacaksınız’ (Elçilerin İşleri 1:8).

    Ulusların söz dinlemesi için Mesih`in benim aracılığımla, sözle ve eylemle, mucizeler ve harikalar yaratan güçle, Kutsal Ruh`un gücüyle yaptıklarından başka şeyden söz etmeye cesaret edemem. Yeruşalim`den* başlayıp İllirikum bölgesine kadar dolaşarak Mesih`in Müjdesi`ni her yerde duyurdum‘ (Romalılar 15:19).

    Sözüm ve bildirim, insan bilgeliğinin ikna edici sözlerine değil, Ruh`un kanıtlayıcı gücüne dayanıyordu‘ (1.Korintliler 2:4).

    Ruhsal Gelişim Sağlar:
    İsa Mesih bizleri Kutsal Ruh aracılığıyla kutsal kılar:

    Bazılarınız böyleydiniz; ama yıkandınız, kutsal kılındınız, Rab İsa Mesih adıyla ve Tanrımız`ın Ruhu aracılığıyla aklandınız’ (1.Korintliler 6:11).

    Ben Tanrı’nın lütfuyla uluslar yararına Mesih İsa’nın hizmetkârı oldum. Tanrı’nın Müjdesi’ni bir kâhin* olarak yaymaktayım. Öyle ki uluslar, Kutsal Ruh’la kutsal kılınarak Tanrı’yı hoşnut eden bir sunu olsun‘ (Romalılar 15:16).

    Ama biz, ey Rab`bin sevdiği kardeşler, sizler için her zaman Tanrı`ya şükran borçluyuz. Çünkü Tanrı, Ruh aracılığıyla kutsal kılınıp gerçeğe inanarak kurtulmanız için sizi ta başlangıçtan seçti’ (2.Selanikliler 2:13).
     
     

3 yazı görüntüleniyor - 1 ile 3 arası (toplam 3)
  • ‘Kutsal Ruh ve Kişiliği’ konusu yeni yanıtlara kapalı.