ALLAH’ın OĞLU.
- Bu konu 1 izleyen ve 0 yanıt içeriyor.
-
YazarYazılar
-
12. Ekim 2010: 5:25 #27111AnonimPasif
Kutsal Kıtab’ı okuduğumuzda,Şunu görüyoruz.Yahudiler Allah’a oğulluk iddiasını ,Allah’a küfür olarak nitelendirmişler.
O dönemlerde Yahudi Yüksek Konseyi’de,bu iddiada bulunan kişinin idama çarptırılmasını kararlaştırmıştı.
Allah’ın öfkesinin herkesin üzerine inmeden,halkın içinden çıkartılarak
başkentlerinden uzak,bir yerde taşlanması gerekli diye düşünüyorlardı.Eski Antlaşma dönemi İmanlıları,Kralın yada gelecek Mesih’in,Allah’ın oğlu düşüncesini reddetmiyorlardı.Yanlız bu düşüncelerinde belirgin olan şeyse,Ruhsal anlamdaki oğul’luğun kabul edilişiydi.
Ben İman etmeden önce, yüreğim henüz TANRI sözlerine açık değilken “Allah’ın Oğlu”kelimesini ilk duyduğumda,
“Bu Hrıstıyanlar kafayı yemiş,saçmalık”
Diye düşünmüştüm.Daha sonra yürek gözüm açıldığında bu kelime’nin ne ifade ettiğini,anlatılmak istenilen gerçeğin ,ne olduğunu öğrendim.
Okuyoruz;
O dönem, Kutsal Kıtab’ımızda Yunanlı ve Roma’lıların bir çok TANRI varlığına inandıklarını görürüz.Bu TANRI’ların evlendiklerini,birbirlerine
sevgi kin,besleyebildiklerini ve çocuk sahibi oldukları inancı hakimdi. İkibin yıl önce,Akdeniz bölgesinde bu inancın yaygın olduğu sunaklar ve gölkemli tapınaklar ile cansız olan bu TANRI’larına Kulluk ettiklerini,biliyoruz.Petrus ve Markos o dönem, cesaretle Roma’daki bu çok TANRI’lı inanca karşı çıkmişlar,sadece tek, Allah’ın varlığını savunmuşlardı.Sokaklarda,caddelerde,meydanlarda,tapınaklarda.
Tek bir Allah ve O’nun ağzından çıkan kendisine ait olan söz’ü olan, tek bir Ruhsal oğul’dan bahsetmişlerdi.
Bunu Kutsal Kıtab’tan okuduğum zaman,Petrus ve Markos’taki İmana bakıp şunu düşündüm.
“Ne büyük cesaret.TANRIN sen bize, onlara bahsettiğin İman güçünü
bahşet.”Oğul’luk,TANRI’nın oğlu ,yada Allah’ın oğlu:
Bu kesinlikle bedensel anlamda anlaşılmamalıdır.Bedensel hiç bir ilişki kastedilmemelidir.Bunu düşünmek küfre düşmek ve günah’a girmek demektir.
Tüm Mesih İnanlıları ve bizler,O’nun Allah’tan Allah,Işıktan ışık,doğmuş ama yaratılmamış olduğunu bilerek ve O’nun Baba ile aynı özü taşıdığını bilerek inanırız.Bizlerdeki Oğul inancı budur.TANRI katında İmkansız hiç bir şey yoktur.Tabiatı ve canlıları inceleyin TANRI’nı yaratmış olduğu harikalar ve inanılmaz oluşumlar bize bunun ne kadar gerçek olduğunu anlatır.Bir karıncayı.. O Küçücük varlığın nasıl, yaşam organlarına sahip olduğunu düşünün.Ona verilen sezgi, yön bulma yeteneğini inceleyin.Yaratığı olağan üstü düzende çalışan insan bedenini düşünün.
TANRI için hiç bir şey imkansız değildir.O istedikten sonra O’na kim engel olabilirki.O’nun SÖZ’ünü kendisine Oğul yapmasına Kim,karşı çıkabilirki.Asıl buna karşı gelme Küfre düşmek ve TANR’yı sınırlamak demektir.TANRI’nın düşüncesini Hiç bir İnsanoğlu bilemez.
Cebrail Meryeme haber verdiğinde,şunu demişti.“Kutsal Ruh senin üzerine gelecek,yüce Olan’ın güçü sana gölge salacak.Bu nedenle doğacak olan Kutsal Allah’ın oğlu denecektir.”
Luka 1:35Sizce, Allah’ın oğlu olması,bedensel ilişki ile mi gerçekleşti.?
Hala bu şekildemi düşünüyorsunuz,yada aklınızda bu sabit bilğimi var.?
Sakın bu şekilde düşünmeyin bu yaparsanız çok büyük günaha kendinizi sokarsınız.Meryem’in karnında oluşan cenin, İnsanlik doğasının Tanrısal Ruh’un denetimine geçişi ve gelişimidir.
İSA MESİH her zaman türlü yollarla TANRI ve kendisi arasındaki birliği duyurdu.
“Gerçekten sizlere belirtirim.Oğul kendiliğinden hiç bir şey yapamaz. Ancak Baba”nın yapmakta olduğu işleri görerek onları yapar.Çünkü O her ne yaparsa ,Oğul’da tıpkı onları yapar.Nedeni,Baba Oğul’u sever ve yaptıklarının tümünü O’na gösterir..O’na bunlardan daha yüce işler de gösterecektir;sizler şaşasınız diye..
Çünkü Baba ölüleri diriltip,onlara yaşam sagladığı gibi,Oğul da istediğini diriltir.Baba hiç kimseyi yargılşamaz.O tüm yargılama yetkisini Oğul’a verdi.Öyleki,herkes Baba’yı onurlandırdığı gibi Oğul’u onurlandırsın. Oğul’u onurlandırmayan,O’nu gönderen Baba’yı onurlandırmaz.Oğul’a sayğıda bulunmayan,O’nu gönderen Baba’ya da saygıda bulunmaz.”
Yuhanna 5:19.23Bu Ayet bizlere, İSA MESİH’in Baba(TANRI) ile eylem yönünde nasıl bir olduklarını anlatır.
İSA MESİH’in TANRI ile,yetki yönünden bir olması ile ilğili, Ayet’te ise:
“Her şey bana babam tarafından verildi.Oğul’u Baba’dan başkası bilmez.Birde Oğul’u kendisine açıklamış Baba’yı açıklamak istediği kişi Baba’yı bilir.Ey bütün yorulanlar,ağır yük altında yıprananlar.Bana gelin.Sizleri dinlendiririm.”
Matta 11:27.28Öğrencilerine de TANRI ile olan birliği hakkında şunu demişti:
“Baba ve Baba bir’iz.”
“Ben size söylediğim sözleri kendiliğimden söylemiyorum.Ama bende duran TANRI kendi işlerini yapmaktadır.Buna inanın,Ben Baba’dayım,Baba’da bendedir..Hiç olmasa bana bu işler nedeni ile iman edin.”
Yuh 14:10.11Gerçeğin ışığıda, belirli olan tek gerçek şudur.
“Beni görmüş olan Baba’yı görmüştür.
Yuhanna 14:9Esenlik ve Sevgiyle.
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.