Re: Pavlus ve sevgi üzerine.

#37286
Anonim
Pasif

@KUTSAL YOL 23647 wrote:

…Yani, hem bilgelikte, hem kutsallıkta ve hem de sevgide (bilhassa diğer uluslara karşı hissedilen aşağılayıcı duygular) var olmasına rağmen, onlara ölüleri bile diriltecek güç ve yetki verilmişti. ‘Kutsal Ruh’un Armağanları’ hemen verilir; Kutsal Ruh’un Meyvesi ise, benliğin ölümüne bağlı olduğu için zaman alır. Çünkü Rab’be ağzımızla “evet” dediğimiz halde, çarmıhı gördüğümüzde, hemen kaçarız. Ama çarmıhını alıp, peşine düşen, ‘hergün öldürülen’de Mesih’in hayatı kendisini gösterir. İşte bazı kişiler de, (Peygamberlik armağanını almış olabilir veya şifa verebilir, cinleri kovabilir İsa adına), ama bu günlük çarmıhı reddediyorlarsa, dünyalıdan hiç farkları olmayan bir hayat süregelirler ve dünya sevgisiyle yanıp tutuşmaya devam ederler. İşte bunlaradır ki Rab, peygamberliklerde bulunmuş olmalarına rağmen, mucizeler gerçekleştirmiş olmalarına rağmen, son günde “Sizi hiç tanımadım ey günah işleyenler” diyecek (matta 7:21-23)…

Efendim; iki mesajdır yazıyorum.
Ama; derdimi sizin gibi imanda olgunlaşmış ve bilge kişilere anlatamazsam,
Beni kim dinler;
Kimler anlar ?

Bakınız Markos: 9/38-39-40 şöyle der.

38 – Yuhanna O’na, «Öğretmenim» dedi, «senin adınla cin kovan birinigördük, ama bizi izleyenlerden olmadığı için ona engel olmaya çalıştık.»
39 – «Ona engel olmayın!» dedi İsa. «Çünkü benim adımla mucize yapıp da hemen ardından beni kötüleyecek kimse yoktur.
40 – Bize karşı olmayan, bizden yanadır.

Burada Azizlerin imanı gibi bir imandan söz edilmiyor.
MESİH’in yüce adı bâzı mûcizelerin gerçekleşmesini sağlıyor.
Bu, başka bir şey.
Ben bundan söz etmiyorum.

I. Korintliler 13/2 de “…dağları yerinden oynatacak kadar büyük imanım olsa…” denirrken, burada Pavlus sahiplendiği bir imandan söz ediyor. Kutsal Ruh’un gücüyle gerçekleşebilen mûcizelerden bahsetmiyor.

Bir insanda, sevgi olmadan yüzeysel bir iman olabilir.
Ama bu imanın muhtemelen şahsın kendisi de dâhil kimseye bir faydası yoktur.
Rab MESİH bu imanı kabul eder-etmez onu bilemem.
Şahsın imanı vardır.
Fakat Yakup, bu tip imanı eleştirir.

19 – Sen Tanrı’nın bir olduğuna inanıyorsun, iyi ediyorsun. Cinler bile buna inanıyor ve titriyorlar!
20 – Ey akılsız adam, eylem olmadan imanın yararsız olduğuna kanıt mı istiyorsun?

Görüldüğü üzere “eylem” olmadan iman yararsız oluyorsa;
Sevgi olmadan “Dağları yerinden oynatacak iman” nasıl olabilir ?”

Bu gün 3 milyar Hrsitiyan var.
Kâğıt üzerinde bunların hepsinin imanlı olduğuna hüsn-ü zan ile şahitlik edilebilir.
Ama; imanlı olduklarından hareketle her Hristiyanın Kutsal Ruh esiniyle konuştuğunu iddia etmek doğru olmaz.

Pavlusun kimi mektuplarında mantıksal çelişkiler görüyorum.
Pavlus gibi bir elçi’nin bu tip basit mantıksal hatâlara düşmemesi gerekir.
Hele Kutsal Ruh esiniyle konuşulduğunda bu tip basit/sıradan bir çelişki asla mümkün olmamalı.

“Ne demek istiyorsun ?” denirse;

Ortada ikji ihtimal görünüyor.
Ya bu mektupların bir kısmı Pavlusa âit değil.
Ya da, Pavlus’un Kutsal Ruh esiniyle konuştuğu düşüncesi doğru değil…