Âdem ve Havva’yı kandıran kim ?
- Bu konu 6 izleyen ve 6 yanıt içeriyor.
-
YazarYazılar
-
19. Mart 2012: 17:58 #27714AnonimPasif
Adem ve Havva’nın Cennet’ten kovulmasına sebep olan şey yasak meyveden tadmalarıdır. Tevrat’ta buna sebep olan varlığın yılan olduğu yazılı iken; Kur’anda, Şeytan’ın kandırdığı yazılmıştır.
Eğer Cennet’ten kovulmaya sebep olan yılan ise; Şeytan’ın insanın düşüş sürecindeki rolü nedir. Yok Şeytan bu işi yaptıysa Tavrat’ta yılanla ilgili olarak anlatılanları nasıl anlamak gerekir ?
20. Mart 2012: 20:43 #36899AnonimPasifMerhaba,
Genesis 3:1-5 (Yaratilis)’i okursak serpent (yilan) oldugunu okuyoruz. Ama anladiginiz uzere seytanin ta kendisidir.
Gunahin kokenine bakarsak, 4 unsur goreceksiniz.
1. Test (Tanri’nin emiri- Yasak meyveden yenmemesi fakat diger agaclardaki meyvelerden yiyebilme)
2. Bastan cikarici (Seytan)
Yaratilis 3:1’i okursak
“Yılan kadına, “Tanrı gerçekten, ‘Bahçedeki ağaçların hiçbirinin meyvesini yemeyin’ dedi mi?” diye sordu.”Goruyorsunuz ki cok sinsi bir soru bu. Insanin aklini karistirmak icin birebir. Burada seytanin nasil da Tanri’nin emrini sorguladigini goruyorsunuz. Halbuki Tanri bahcedeki agaclarin hicbirinin meyvesini yemeyin demedi.
Havva gayet guzel cevap veriyor. Yaratilis 3:2
Kadın, “Bahçedeki ağaçların meyvelerinden yiyebiliriz” diye yanıtladı, 3 “Ama Tanrı, ‘Bahçenin ortasındaki ağacın meyvesini yemeyin, ona dokunmayın; yoksa ölürsünüz’ dedi.
Ve seytan gene ataga geciyor.
4 Yılan, “Kesinlikle ölmezsiniz” dedi,
Gordugunuz uzere, seytan tohumunu saliyor. Kendisi sanki daha iyi biliyormus gibi “kesinlikle olmezsiniz.” diyor.
Yaratilis 3:5’e bakalim simdi.
“5Çünkü Tanrı biliyor ki, o ağacın meyvesini yediğinizde gözleriniz açılacak, iyiyle kötüyü bilerek Tanrı gibi olacaksınız.”
Okudugunuz uzere seytan nasil da bastan cikariyor “Tanri gibi olacaksiniz” diyerek.
3. Yuzlesme (Itaat yahut asilik)
Evet, Havva’nin onunde iki secenek var. Itaat etmek (yasak meyveden yememek) yoksa asilik yani Tanri’nin emrine uymamak.
Yaratilis 3:6’yi okursak
6 Kadın ağacın güzel, meyvesinin yemek için uygun ve bilgelik kazanmak için çekici olduğunu gördü.
4. Mucadele (Yorumlama yahut Tanri’nin emri—Yesem ne olacak ki? yoksa Tanri’nin buyruguna uysam mi?)
Yaratilis 3:6’ya devam
6 Kadın ağacın güzel, meyvesinin yemek için uygun ve bilgelik kazanmak için çekici olduğunu gördü.Meyveyi koparıp yedi.Yanındaki kocasına verdi, o da yedi.”
Boylece seytanin rolu
– Tanri’nin iyiliginden suphe
– Kandirma
– Tanri’nin adaletinden suphe duymaktir.Umarim cevabim yeterlidir.
20. Mart 2012: 22:20 #36904AnonimPasif“Eğer Cennet’ten kovulmaya sebep olan yılan ise; Şeytan’ın insanın düşüş sürecindeki rolü nedir. Yok Şeytan bu işi yaptıysa Tavrat’ta yılanla ilgili olarak anlatılanları nasıl anlamak gerekir ?”
Sayın Araf
Adem ve Havva’nın Cennet’ten kovulmalarına sebep,Şeytan’dır.Şimdi diyeceksiniz ki, Yaratılış bölümde,bunun yılan olduğu yazılıdır.Şeytan kelimesi geçmiyor.Bu doğrudur.fakat Vahiy bölümündeki, şu ayet’te dikkatinizi çekerim.Elçi Yuhanna diyor ki:“Büyük ejderha-İblis yada şeytan denen,bütün dünyayı saptıran o eski yılan melekleriyle birlikte yeryüzüne atıldı.
Vahiy 12:9Ve yine Vahiy 20 ‘ci bölüm:2’ci ayette, elçi Yuhanna:
“Melek ejderhayı-İblis yada Şeytan denen o eski Yılan’ı yakalayıp bin yıl için bağladı.”Bu Ayet’lerde ,Havva’ya görünen ve onu kandıranın daha sonra, Şeytan olduğu açıklanmıştır.
Yaratılış Bölümüne dönersek burada 3 Bölüm 15 ayette:“Seninle kadını,onun soyuyla senin soyunu,Birbirinize düşman edeceğim.Onun soyu senin başını ezecek,Sen onun topuğuna saldıracaksın.”
Diyor.
3 Bölüm14’üncü ayetti
İlk başta okunduğu zaman Yılan’ı lanetlediği fikrine kapılırız,bu doğrudur Fakat 3 bölüm 15’inci ayet’te açıklanan farklı bir konudur.
.Burda sizin sorduğunuz:
“Tavrat’ta yılanla ilgili olarak anlatılanları nasıl anlamak gerekir.?” sorusuna verilen yanıt, bu ayettedir.Ayet’te Şeytan ve Kadın arasındaki düşmanlıktan söz edilir.Şeytanın soyu,Şeytan’ın temsilcileri,ve şeytanı takip edenlerdir..Kadının tohumu derken ,onun bir bakireden doğacağı iması verilir ve kadından doğan da İsa Mesih’tir.Kadından olan,İsa Mesih,şeytanın başını ezecek,sonunda onu yenilgiye uğratacağını ki.. bu yenilgi ilk Golgota tepesinde gerçekleşti.İsa Mesih burada Şeytan’ı alt etti.Topuğuna saldıracak derken bu çekilen sıkıntı ve Fiziksel olarak İsa Mesih’in ölümüdür ama İsa Mesih Çarmıh’ta acı çekmesine ölmesine ramen,ölümden dirildi ve günah,cehennem ve Şeytan üzerinde zafer kazandı.anlatılan Şeytanda ki yenilgidir.
Cennet’ten kovulmaya sebep Şeytan’dır.Şeytan burada yılan’ı kullanmıştır.Şeytan’ın Kullandıklarını(İnsanları kandırmak için) hatırlarsak Benlikle ilğili her tür durumu görebiliriz.Mesela gurur, tutku gibi.Şeytan Havva’yı kandırırken bunları kullanmıştır.Benlik ve ego için Elmayı yemesini söylemiştir,bunu yaparken de Tanrı’ yı da suçlamıştır.
yani yalan söylemiştir.
Tanrı Kutsaldır. yalanın babası,Şeytan günahı her kılığa sokabilir.Günah için her şeyi kullanabilir.
Kutsal Kıtap’ta:
“Şeytan’dan suçlayıcı, iftiracı, yalanın babası, katil, aldatıcı ve düşman olarak söz eder.
Pavlus :
“Savaşımız ete ve kana karşı değil, yönetimlere, hükümranlıklara, bu karanlık dünyanın güçlerine, kötülüğün göksel yerlerdeki ruhsal ordularına karşıdır”
Efesliler 6:12
Der.Esenlikle.
21. Mart 2012: 15:46 #36907AnonimPasifsn. seba;
Zahmet edip cevap yazmışsınız; teşekkür ederim. Yaratılış 3/1 de; “RAB Tanrı’nın yarattığı yabanıl hayvanların en kurnazı yılandı…” buyruluyor. Burada Şeytandan değil, bir hayvandan söz edildiği gâyet açık ve net. Halbuki İblis, Yeşeya: 14/12 de, “Ey parlak yıldız, seherin oğlu, Göklerden nasıl da düştün! Ey ulusları ezip geçen, Nasıl da yere yıkıldın! “ şeklinde betimleniyor. Bu çok açık bir farklılık. İncil, Kitâb-ı Mukaddes’in bir bölümüdür. İncilden aktardığınız âyetlere itiraz edecek değilim. Fakat benim sorumla direkt ilgili olduğunu sanmıyorum.
Cennet’ten kovulmaya sebep Şeytan’dır.Şeytan burada yılan’ı kullanmıştır.
Bu, benimde aklımda olan uygun cevaptır. Fakat bu cevabın teolojik bir temeli olup olmadığını bilemezdim. Bu sebeple bilen kardeşlerden öğrenmek istedim.
MESH’in lütuf ve esenliği üzerinize olsun.
3. Nisan 2012: 5:26 #36960AnonimPasifAllah teala insanoğlunu dünyada sınamayı diledi ve insanı sebepler dairesinde dünyaya indirdi…
İlk insan olan ademi yarattı ve cennetine koydu yanınada eş olarak Havva anamızı koydu cennette safa sürüyorlardı Allah cennetteki bir ağaca yaklaşmamalarını onlara bildirdi ama insana düşman kesilen şeytan onları kandırdı ve Allah Adem ve Havva yı dünyaya indirdi…
Yani şeytan hiç bir zaman insanın iyiliğini istemez Adem babamızı ve Havva anamızıda kandıran nitekim şeytan olmuştu…13. Nisan 2012: 6:15 #37016AnonimPasifPeki buna istinaden bende bir soru sormak istiyorum.Adem ve Havva’nın bu meyveyi yemesinden dolayı biz neden bir ceza çekiyoruz.Onlar ceza için dünyaya gönderildirler Fakat onların cezasını biz neden çekiyoruz??
13. Nisan 2012: 18:28 #37026AnonimPasifAnnenden, Babandan miras kaldiginda neden hak sahibiysen, Adem ve Havvanin soyu da o nedenle bu kötü mirastan hak sahibi oldular. Aden bahcesi yahut cennet bahcesi Goldboy un dedigi gibi, cennette degildi; dünyadaydi. Tevratta dicle ve Firat in dogdugu yer olarak tarif edilir. Rab in serbest irade verdigi (denemeye koydugu da diyebiliriz) dogrudur. Onlarin cennet bahcesinden kovulmasinin Yaradanin plani oldugu dogru degil. Insan iradesini bu sonuc dogacak sekilde, mecbur oladan, kullanmistir, Petrus, Isa ya carmiha gerilmeyeceksin, diye karsi ciktiginda, Mesih isa ona, cekil önümden seytan demistir. Petrus Seytan degildi, bu görüs seytandandi ama. Yilnda, seytanin kendi varligini sergilemesi gibi…. Saba kardes sagolsun zaten aciklamis.
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.