Vaftiz Doktrini
- Bu konu 2 izleyen ve 1 yanıt içeriyor.
-
YazarYazılar
-
20. Mart 2012: 21:25 #27713AnonimPasif
Burada kisaca vaftizden bahsetmek istiyorum. Hepimiz su ve Kutsal Ruh vaftizinden bahsediyoruz ama esasinda Incil’de vaftiz 4 sekilde kullanilmistir. Yani 4 cesit vaftiz vardir. Konular arasinda buna deginildigini gormedigimden dolayi yeni konu olarak acmak istedim.
1. Yahya (John) Vaftizi
2. Inananin Vaftizi
3. Kutsal Ruh Vaftizi
4. Ates Vaftizi1) Yahya Vaftizi
Incil’e soyle bir bakalim.
Markos 3:4-5
4 Böylece Vaftizci Yahya çölde ortaya çıktı. İnsanları, günahlarının bağışlanması için tövbe edip vaftiz olmaya çağırıyordu. 5 Bütün Yahudiye halkı ve Yeruşalimliler’in hepsi ona geliyor, günahlarını itiraf ediyor, onun tarafından Şeria Irmağı’nda vaftiz ediliyordu.
Matta 3:7-8
7 Ne var ki, birçok Ferisi’yle Saduki’nin vaftiz olmak için kendisine geldiğini gören Yahya onlara şöyle seslendi: “Ey engerekler soyu! Gelecek gazaptan kaçmak için sizi kim uyardı? 8 Bundan böyle tövbeye yaraşır meyveler verin.
Elcilerin Isleri 19:1-6
1-2 Apollos Korint’teyken Pavlus, iç bölgelerden geçerek Efes’e geldi. Orada bazı öğrencileri bularak onlara, “İman ettiğiniz zaman Kutsal Ruh’u aldınız mı?” diye sordu.
“Kutsal Ruh’un varlığından haberimiz yok ki!” dediler.
3 “Öyleyse neye dayanarak vaftiz oldunuz?” diye sordu.
“Yahya’nın öğretisine dayanarak vaftiz olduk” dediler.
4 Pavlus, “Yahya’nın yaptığı vaftiz, tövbeyle ilgili bir vaftizdi” dedi. “Halka, kendisinden sonra gelecek Olan’a, yani İsa’ya inanmalarını söyledi.” 5 Onlar bunu duyunca, Rab İsa’nın adıyla vaftiz oldular. 6 Pavlus ellerini onların üzerine koyunca Kutsal Ruh üzerlerine indi ve bilmedikleri dillerle konuşup peygamberlik etmeye başladılar.Bu ayetlerden de anlayacaginiz uzere, Yahya’nin vafitizi
– Tovbenin vaftizi
– Toplum icerisinde gunahini itiraf etme
– ve tovbeye yarasir meyveler vermeye dayanir. Yani Yahya’nin vaftizi mevsimliktir. Omur boyu kalici degildir.2) Inananin Vaftizi
Evet, bu bildiginiz su vaftizi. Konular icerisinde cokca anlatildigi icin anlatmaya gerek duymuyorum.
3) Kutsal Ruh vaftizi
Konular icerisinde oldugu icin anlatmiyorum.
4) Ates Vaftizi
Matta 3:11
11 Gerçi ben sizi tövbe için suyla vaftiz ediyorum, ama benden sonra gelen benden daha güçlüdür. Ben O’nun çarıklarını çıkarmaya bile layık değilim. O sizi Kutsal Ruh’la ve ateşle vaftiz edecek.
Luka 12:50
50 Katlanmam gereken bir vaftiz var. Bu vaftiz gerçekleşinceye dek nasıl da sıkıntı çekiyorum![c] 51
Sıkıntı vaftizi de diyebiliriz bu vaftize. Bana kalirsa bu en zor olan vaftizdir ama meyvesi pek guzeldir. Peki nedir bu ates vaftizi?
Testlere ve sorunlara maruz kaliyoruz bu vaftizde. Neden ates mi? Cunku ates saflastirir. Altini dusunun. Saf altin elde etmek icin, yabanci maddelerden kurtulmak icin ates kullanilir. Biz ise ayni altin gibiyiz.
Sonucunda ne mi oluyor?
Mezmurlar 66:10-12
10 Sen bizi sınadın, ey Tanrı,
Gümüş arıtır gibi arıttın.
11 Ağa düşürdün bizi,
Sırtımıza ağır yük vurdun.
12 İnsanları başımıza çıkardın,
Ateşten, sudan geçtik.
Ama sonra bizi bolluğa kavuşturdun.Evet, hepimiz acilar cekiyoruz, ya da bir sekilde zorluklarla karsilasiyoruz. Iste bu ates vaftizidir. Sonunda ise odulunu aliyoruz.
Neden ates diye soralim tekrar.
– Arinmak icin
– Tanri’yla iliskimizi guclendirmek icin
– Karakter, sabir ve dayaniklilik olusturmak icin
– Kalbimizdeki idollerden kurtulmamiz icin29. Mart 2012: 16:08 #36923AnonimPasifVaftiz, başlangıçtan beri Hıristiyanlığın bir parçası olmuştur. Vaftiz ne anlama gelir? Kişilerin vaftiz edilmeleri ne kadar önemlidir?
Kutsal Kitap kayıtları vaftizin doğru şeklinin vücudun tamamıyla suya batması ile olduğunu gösterir. “Vaftiz” kelimesi Yunanca baptizein kelimesinden alınmıştır ve bu “dalmak, batmak” anlamına gelir. Bir kişi tamamıyla suya girdiğinde kendisi bir müddet için görünümden uzak kalır ve sonra suydan çıkartılır. ( Bazı Hristiyan mezhepleri suyun serpiltilmesinin de uygun olacağını söyler ve suya tamamen girmez.)
Kutsal Kitapta vaftizden ilk defa Vaftizci Yahya’nın faaliyetiyle ilgili olarak bahsediliyor. M. S. 29 yılında Tanrı, Yahya’yı vaftiz etmek üzere yetkilendirdi. Kutsal Yazılar Yahya’nın “Erden etrafındaki bütün havaliye, günahların bağışlanması için tövbe vaftizini vâzederek geldi” der.—Luka 3: 1.
Bir kişinin suyun altına girip dışarıya çıkması, samimiyetle tövbe ettiğini veya Musa tarafından Tanrı’nın verdiği emre karşı suç işlediğinden dolayı üzüldüğünü sembolize ediyordu; şöyle ki, bu yönde ölüp hayata dönmekle gayretini yenileyip Kanun’u tuttuğunu göstermiş oluyordu.
Musa kanunu, “Mesih için mürebbimiz olduğu” için, Yahya’nın vaftizi, İsraillilerin vaat edilen Mesih’i karşılamaları için önemli bir adımdı.—Luka 1:16, 17; 3:4-6; Gal. 3:24. İsa dahi, Yahya tarafından yapılan vaftizi kabul etti. Bu durumda Tanrı’nın Kutsal ruhu, İsa’yı vaat edilen Mesih olarak meshetmek üzere onun üzerine indi. (Mar. 1:9-11) Tövbe etmeğe muhtaç bir günahkâr olmadığı halde, İsa, o zaman yeni bir hayat yoluna girmiş oldu. (I. Pet. 2:22) O andan itibaren, hayatını insanlığın günahı için bir fidye kurbanı olarak vermek üzere, Babasının özel “arzusunu” yerine getirmeye hazırdı.—Mezm. 40:7-9; İbr. 10:5-10.
İsa, Vaftizci Yahya’nın vaftiz etme faaliyetini sona erdirmedi. Gerçekten de, vaizliğinin başlangıcında şunları okuyoruz: “İsa Yahyadan daha çok şakirtler edinip vaftiz ediyor. . . .halbuki İsa kendi değil, fakat şakirtleri vaftiz ediyordu.” (Yuh. 4:1,*2) İsa tarafından yönetilen vaftiz, Yahya’nınkinde olduğu gibi, tövbe etmenin bir sembolü olmuştu.
Sonra vaftizin anlamı da değişti.
Tanrı, artık özel olarak doğuştan adanmış bir milletle ilgilenmediği için vaftiz, Tanrı’ya bütün yürekle yapılan adanışın uygun bir sembolü haline geldi. Suyun altına girmek, bir kişinin eski çevresi üzerine kurulmuş olan yaşayışında öldüğünü gösterecekti. Sudan çıkmak ise, Tanrı’nın açıklanmış iradesini ön plan alarak hayata gelmeyi sembolize edecekti. (Mat. 6:33; Filipililer 1:10 ile karşılaştırabilirsiniz.) İsa, bunun zorunlu olduğunu şunları söylediği zaman ifade etti: “Bir kimse ardımdan gelmek isterse, kendisini inkâr etsin, ve haçını yüklenip ardımca yürüsün.”—Mat. 16:24.
İnsanların, Hıristiyan vaftizini kabul etmeleri ne derece önemlidir?
M. S. 33 yılında Pentikost’ta resul Petrus’un Mesih’i öldürmekle günah işleyen toplumun sorumluluğunu paylaşan ve bu günahtan temizlenmeye gerek duyan Yahudilere verdiği öğüde dikkat edelim: “Tövbe edin; ve günahlarınızın bağışlanması için her biriniz İsa Mesihin ismile vaftiz olunsun; ve Kutsal Ruh vergisini alacaksınız.” (Elç. İşl. 2:38)
Kutsal Kitaba göre, isa Mesih vasıtasıyla suçlarının affına sahip olmak isteyen insanlar tövbe edip vaftiz edilmelidirler. Bu, vaftiz suyunun günahları temizlediği anlamına mı gelir? Böyle bir anlam çıkarmak yanlış olur. Petrus, Nuh’un günlerindeki tufandan bahsederken, vaftize daha derin bir anlam kazandırmıştır. Kendisi şunları söyledi: “O [sekiz kişinin Tufan’dan bir gemide bulunarak geçmesi] da, yani, vaftiz (bedenin kirinin atılması değil, fakat Allaha doğru iyi vicdanın dileğidir) hakikî benzeyişe göre İsa Mesihin dirilişi ile şimdi sizi kurtarıyor.”—I. Pet. 3:21.
Tanrı’ya iyi bir vicdanın dileğini nasıl yapabiliriz? Nuh’un yaptığı gibi, sudan geçmeden önce kendimizi adamakla. Nuh gibi biz de, kendimizi Tanrı’ya iradesini yerine getirmek üzere adıyor ve o andan itibaren bunu yapmak için harekete geçiyoruz. Bu, iyi bir vicdana sahip olmamızla sonuçlanır çünkü Tanrı’nın iradesini yaptğımızı bildiğimiz zaman, vicdanımız rahatlar. Bu şekilde kendimizi Tanrı’ya vakfetmek gerçekten “Allaha doğru iyi vicdanın dileğidir.” İyi vicdan, bize doğru gözüken kendi işlerimizi yapmakla değil, fakat Tanrı’nın emrettiği işleri, yani O’nun iradesini yapmakla oluşur.
Bunu yapmak üzere kendimizi vakfettik. Böyece Mesih vasıtasıyla kendimizi vakfetmemiz “Allaha doğru iyi vicdanın dileği”ni teşkil eder. Kusurlu, günahkâr durumumuzda Tanrı tarafından kabul edilemeliyiz. Fakat günahtan tövbe edip geri döndüğümüz ve kendimizi Adadığımız için Rab, Mesih’in kefaret kurbanını bize tatbik ediyor ve böylece bize Kendisine karşı iyi bir vicdan vererek günahın cezasını bizden kaldırıyor. Bu nedenle, bizim itaatkâr bir şekilde vaftiz edilmek üzere suya girmemiz kendimizi tanrıya adamamız gerekir..
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.