Namaz hakkında bir soru
- Bu konu 6 izleyen ve 7 yanıt içeriyor.
-
YazarYazılar
-
5. Mayıs 2010: 0:49 #26884AnonimPasif
Merhaba kardeşlerim. Namaz hakkında kafama takılan bir soru var. Tarihte bildiğim kadarıyla hıristiyanlık ve yahudilikte namazla ilgili bir şey yoktu ama bugün okuduğum bir şeye göre yahudiler sinegogta 5 vakit namaz kılıyorlarmış hatta bunların isimleri bile var. Ayrıca hıristiyanlıkta da süryanilerin namaz kıldığı şeklinde duyumlarım var. Sorum ise bu namazlar gerçekten namaz olarak adlandırılan namaz mı yoksa müslümanlıktakinden çok farklı bir şey mi. Tarihsel gelişimi nedir gibi sorulardır. Aslında derin araştırma gerektiren bir soru ama belki bu konu hakkında bir yazı vardır diye merak ettim. Çünki internetten aradığımda hep Kuran-ı Kerim’e göre yorumlar buldum. Tarafsız tarihi bir kaynak yok. Olanlar varsa paylaşmasını dilerim. Teşekkür ederim.
6. Mayıs 2010: 12:51 #35023AnonimPasifMerhaba kardeşlerim. Namaz hakkında kafama takılan bir soru var. Tarihte bildiğim kadarıyla hıristiyanlık ve yahudilikte namazla ilgili bir şey yoktu ama bugün okuduğum bir şeye göre yahudiler sinegogta 5 vakit namaz kılıyorlarmış
Değerli kardeşim, Sinagog’larda ibadet muhakkak ki var, fakat bunları namaz olarak kabul etmemiz mümkün değil,
Ayrıca kendi söylediğin gibi, bu son dönem modern yayın organlarında Yahudilerin ve Hristiyanların 5 vakit namaz kıldıklarını zamanla bıraktıkları yazılı..
Böyle olabilirmi?
Evet Olur Diyen Müslüman Kardeşlerimiz var ise, hepsi MİRAÇ olayına karşı çıkmalılar o zaman..Nedeni ise basit, gerçek ve sahih saydıkları kaynaklara göre Namaz’ın 50 vakit gibi olduğu Muhamed’in yalvarması ve duası sonucu 5 Vakite düşürüldüğüne inanılır..
Müslümanlıkta ilk zamanlar 50 vaktibulduğu söylenilen Namaz, o zaman neden Yahudiler de 5 VAKİTmiş
Kısacası kardeşim, bu yazarlar kendi yazdıkları ile çelişirken, başkalarına ne denli yarar sağlayabilirler ki?
Esen Kal
30. Haziran 2010: 21:44 #35232AnonimPasifmirac olayını hiç bir müslüman reddetmez nerden çıkarıyosun…namaz her dinde vardı ve farzdı.kabullenmiyenler sonradan uydurdu olmadığını
2. Temmuz 2010: 8:09 #35237AnonimPasifNamaz yahudilikde ve hristiyanlıkta hiçbir zaman olmadı. Ama doğu dinlerinde, örneğin hinduizmde, zerdüştilikde hatta arapların islamdan önce ki inanışlarında vardı. Siz nereden çıkarıyorsunuz namazın ilahi olan dinlerde varolduğunu. Hiçbir zaman Tanrı’nın sözleri değiştirilmedi. Çünkü onlar Tanrı’nın Sözleriydi. Tevrat,zebur,incil Tanrı’nın sözleridir.
Namaz nedir? Uygulanasında 2 eylem etkindir; hareket ve dua. Hareketler belli bir sıra içinde yapılır, ki bu çok önemlidir, namazı namaz yapan bu hareketlerdir.Bu nedenledir ki birisi yalnızca dua ettiğinde aynı zamanda namaz kılıyor kabul edilmez. Namazda esas olan, namazı namaz yapan bu hareketlerdir. Belli zamanlarda dua etmek değil. Bu hareketlerin hepsi pagan dinlerde mevcuttur. Görmemek için kör olmak lazım.
Yahudilerin ve hristiyanların buna benzer tapınışları hiç olmamıştır. Belirli zamanlarda dua etmeleri, namaz kıldıkları anlamına kesinlikle gelmez, çünkü sadece dua edilir. Namazla alakası yoktur.
3. Temmuz 2010: 16:15 #35239AnonimPasif@mucizehal 18770 wrote:
mirac olayını hiç bir müslüman reddetmez nerden çıkarıyosun…namaz her dinde vardı ve farzdı.kabullenmiyenler sonradan uydurdu olmadığını
Bizler ve biz gibi düşünenler, Namaz denilen kavramın diğer dinlerde olmadığını uyduruyoruz…
Bizler İsa’nın çarmıhta ölüp, 3 gün sonra dirildiğini uyduruyoruz….
Bizler bunları uydururken, Tanrının sözlerine göre uyarlıyoruz… İlk İnen kitap olan Tevrat ve tamamlayacısı olan Zebur ve İncil şahitliği ile…Peki ya güzel kardeşim….Sen neye göre konuşuyorsun…?
Sen ne ye göre uyduruyorsun? Daha önceki dinlerde namaz olduğunu, diğer dinlerin kitaplarının bzulduğunu….İsa ve Adem’in yaşayışına dünyaya gelişine bir baksana benzerlik yok mu sence…
Muhamed’in dünya ya gelişine ve gidişine bir baksana, senin ve benim gelişim ve gidişimle benzerlik yok mu ?
TANRI HERKESE LÜTUFTA BULUNSUN GÖNLÜNÜ VE ZİHNİNİ AÇSIN…
3. Temmuz 2010: 21:47 #35240AnonimPasifMucizehal, Nurdem kardesimizin söyledigini anlamadigin belli. Ben tekrar anlaman icin aciklayayim: Bak diyor ki Miracta namazin ne kadar kilinacagi kararlastirildi. Nasil olur da öncesindekiler bes vakit namazi kiliyor olurlar. Madem belliydi niye elli vakitten baslayarak bese indirme durumu orada gerceklesti. Müslümanlar miraci kabul ediyorlar tabi ki, bunu herkes biliyor söylenen yalnizca hem öyle hem böyle idda arasindaki celiski ve mantiksizliktir ve dogru da bir degerlendirmedir. Millet topluca unutkanlik hastaligina mi yakalanmislarda nasil unutabilmisler. Bos laf Unutmak toptan olur, birakmak da
5. Temmuz 2010: 11:10 #35243AnonimPasif“namaz her dinde vardı ve farzdı.kabullenmiyenler sonradan uydurdu olmadığını”
Namaz’ın her dinde olduğu konusu günümüzde hemen hemen tüm müslümanlarca konuşulmakta… Biliyorum çünkü beni çevremde bulunan Müslüman arkadaşlarımla da bu ve benzer teorilerle savunma yapmaktalar kendilerince.
Fakat bu teorileri savunan arkadaşlarımın her birinin takıldığı konu ise, Bırak:’ın Kutsal Kitap’ın her hangi bir bölümünü okuyup bu teorileri savunmalarını kendi kitaplarını dahi okumamış, ya da yarım yamalak ordan bıurdan okumuş olmalarıydı.
Diyelimki, Yahudiler namaz kılıyordu.. Acaba onlar’da Ebu Leheb’in soyunun kurumasını içeren ayeti okuyup, Tanrıya el açıyorlar mıydı?
Diyelim ki, Davudiler namaz kılıyordu… Acaba onlar da Tanrı’ya ellerini açıp, Kafirun’da söylendiği gibi, “Senin dinin sana benim ki bana diyorlar mıydı?
ve yine Diyelim ki, Hristiyanlar namaz kılıyorlar ve ellerini Tanrıya açarak okunan zammı sureler arasında, Bürüc Suresi’nde geçtiği gibi 16. Yemin ederim şafağa,
17. Geceye ve içinde topladıklarına,
18. Dolunay halindeki aya ki,
19. Şüphesiz siz halden hale geçeceksiniz.
diyorlar mıydı?Namaz da okunulan surelerin anlamına bakılsa, sanırım birçok şey açığa çıkacaktır. okunulan surelerin bir kısmında okuyanlar Tanrı olurken, bir kısmında Melek Cebrail, Bir kısmında Peygamber Muhammed ve çok azında kul vasfında oluyorlar….
İncil bir çok ayetinde Baba-Oğul-Kutsal ruh diyerek 3’lü birlik olduğunu inkar etmez iken, Kur’anda gizliden gizliye yüzlerce ayet’de ben-sen-biz-onlar zamirleri geçmekte…
Ve son olarak okunulan sureler yaşanmışlıkları anlatmak olduğu kadar dua ve anmaktır…
Kur’anda okunulan birçok sure ve zammı surelere dikkat edilirse, beddua-kin-nefret koktuğunun farkına varılacaktır ki, Bizim ölümüş bir adama lanet etmemizin, yada zammı surelerde okunan “Ya Habibim o bizim sana helal kıldıklarımızdan niye kendini geri çekersink,” tarzındaki ayetlerin Tanrı’ya ne derece yakarmak ya da anmak olduğu çelişki ile dolu iken, Bite bir tanrı’nın sözü olduğu varsayılan bu sözlerin kul ağzından çıkarak acaba hangi zamirde bulunan varlığa okunduğuda ayrı bir şaibedir…ESENLİKLER….
9. Temmuz 2010: 21:54 #35254AnonimPasifnamaz farsca bir kelimedir
arapcası salat yada sala harf farklılığı olablir
türkcesi ise içten ibadettiriçten ibadet her inancda mevcuttur
yaradana yalvarış yakarış şükretmek buda bir namazdır(fars dilinde)
günümüzde namaz fiziki hareketlerle ifade edilebilmekte zaten müslüman inancında bazı kesim namazı kabul etmez türk ilahiyat kesimide bi ara bunu tartıstı sonra pat diye knu kapandı gitti :) sonuc ne oldu acaba:p -
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.