‘Kadınlarımız çok eşliliği kabullenmeli’
- Bu konu 9 izleyen ve 13 yanıt içeriyor.
-
YazarYazılar
-
24. Mayıs 2008: 12:41 #25058AnonimPasif
‘Kadınlarımız çok eşliliği kabullenmeli’
Malezyalı bir milletvekili dün, Müslüman kadınlara çok eşliliği benimsemeleri öğretilirse evliliklerde yaşanan sorunların ve boşanmaların azalacağını söyledi.
Mecliste konuşan bağımsız milletvekili İbrahim Ali, “Bu gibi sorunlar genellikle kadınların çok eşliliği kabullenememelerinden kaynaklanıyor. Kadınların çok eşliliği benimsemelerini sağlayacak büyük bir kampanya yapmaya ne dersiniz?” dedi. Ali ayrıca kadınların, hamile olduklarında ya da 50’li yaşlarında bazı “sorunlar” yaşamaya başladıklarında bile erkeklerin “eğlenmek istediklerini” anlamaları gerektiğini söyledi.
24. Mayıs 2008: 16:19 #29210AnonimPasifKadının sadece mal olarak görüldüğü ve hayvanla eş değer tutulduğu toplumlarda ( Osmanlı’da da sayımlarda erkekler ve hayvanlar nüfus sayımında sayılırken kadınlar yok sayılıyordu), ‘Allah adına’ denilerek böyle söylemlerin olması kimseyi hayrete düşürmemeli…
Rab, yüreklerine dokunsun.tanri sevgidir
27. Mayıs 2008: 13:29 #29248AnonimPasiffırat çölgeçen;5814 wrote:Kadının sadece mal olarak görüldüğü ve hayvanla eş değer tutulduğu toplumlarda ( Osmanlı’da da sayımlarda erkekler ve hayvanlar nüfus sayımında sayılırken kadınlar yok sayılıyordu), ” Allah adına ” denilerek böyle söylemlerin olması kimseyi hayrete düşürmemeli…Rab, yüreklerine dokunsun.tanri sevgidir
Çok yanlış bir tesbit!
Türkiye kadına ilk seçme ve seçilme hakkı veren ülkelerden biridir. Avrupa’da kadınlara seçme ve seçilme hakkı verilmemişken Türkiye’de kadınlar bu hakka sahipti. Tabii ki Türkiye’de kadınlar için herşey güllük gülistanlık değil ama sizinde amacınız üzüm yemek değil bağcıyı dövmek!
Ayrıca Osmanlı’da nüfus sayımlarında sadece erkekler sayılıyorduda Avrupa’da durum çok mu farklıydı?
27. Mayıs 2008: 13:44 #29250AnonimPasifSevgili kardeşim sevgili fırat çölgeçen kardeşimin yazısını dikkatle okursanız Türkiye Cumhuriyetinden değil Osmanlı devletinden sözettiğini farkedeceksiniz.
Kadınlara seçme ve seçilme hakkı Türkiye Cumhuriyeti Devletini kurduktan sonra Ulu Önder Musatafa Kemal ATATÜRK tarafından verilmiştir; bu konunun Osmanlı Devleti ile bir ilgisi yoktur.
Saygı ve sevgilerimle.
27. Mayıs 2008: 21:18 #29254AnonimPasifSayın mustafa 06; ‘tesbit’ değil, bir gerçektir. O yazı da sadece bir örnektir. ‘Kadın mal ya da hayvan yerine konulmuştur’ diye bir tümce de yoktur. Bu tümce, size aittir. ‘Kadın yok sayılmıştır’ diye ifadem var.Yazıyı dikkatli okumanızı öneririm.Diğer bir konuda size şunu sorayım (Yazınızdan bilgiye sahip olduğunuz anlaşılıyor): Bu Osmanlı sevdanız nereden geliyor ? Osmanlı sadece askeri güce sahip olmuş, ekonomik güce sahip olamadığı için de batmıştır. Bu da bir tespit değil; bir gerçektir. Konuyu farklı yerlere çekerseniz; benden yanıt alamayacağınızı da belirteyim. Bu yanıt yazmaktan kaçmak değil; sadece ceviz kabuğunu doldurmayacak kısır tartışmalara girmek istemediğim içindir.
Rab, yüreğinize dokunsun.:bayraksalla:
11. Haziran 2008: 10:28 #29404AnonimPasif@Mustafa 06 5931 wrote:
Ayrıca Osmanlı’da nüfus sayımlarında sadece Erkekler sayılıyorduda Avrupa’da durum çokmu farklıydı?
Haklısınız…
Katolik kilise başta olmak üzere, vakti zamanında, bir çok kadın şeytan diye yakıldı, kadınlar gemiye uğursuzluk getirir diye bindirilmedi vs. vs. vs.
Haksızsınız…
Hristiyanlığın kadını hor görmesi Kutsal Kitabın suçu değildi, Kutsal Kitabı yanlış yorumlayanların suçuydu.Kutsal Kitap’ın hiç bir yerinde Kadınlar şeytandır, onları yakın tarzında bir şey yazmaz!Ama eğer zamanında dini liderler kadınları şeytan olarak adlandırıp onları yakmışlarsa, bu kesinlikle ama kesinlikle Kutsal Kitabın suçu değil, bu emri veren dini liderlerin suçudur.
Lakin,Kuran-ı Kerim’in kendisinin içinde, bir erkeğin dört kadın alabileceği, şahitliklerde ise iki kadının bir erkeğe eşit olduğu apaçık bir şekilde yazmaktadır.
Sanırım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir?
26. Temmuz 2008: 21:38 #29884AnonimPasifHristiyanlığın kadını hor görmesi Kutsal Kitabın suçu değildi, Kutsal Kitabı yanlış yorumlayanların suçuydu.Kutsal Kitap’ın hiç bir yerinde Kadınlar şeytandır, onları yakın tarzında bir şey yazmaz!Ama eğer zamanında dini liderler kadınları şeytan olarak adlandırıp onları yakmışlarsa, bu kesinlikle ama kesinlikle Kutsal Kitabın suçu değil, bu emri veren dini liderlerin suçudur
Evet, ben de sevgili Burç’un sözlerinin tümüne katılıyorum. Kutsal Kitap’ta kadına her zaman değer verilmiştir. Kutsal Kitap, yani Tanrı’nın Sözü’nde yazılanlara bakmalıyız.
Sevgiler
Suna27. Temmuz 2008: 7:57 #29890AnonimPasifTanrıya şükürler olsun ki inancımız ve vatanimiz bunun gibi kotu konumda degil.
6 “Tanrı, yaratılışın başlangıcından ‘İnsanları erkek ve dişi olarak yarattı.’
7-8 ‘Bu nedenle adam annesini babasını bırakıp karısına bağlanacak, ikisi tek beden olacak.’ Şöyle ki, onlar artık iki değil, tek bedendir.
9 O halde Tanrı’nın birleştirdiğini insan ayırmasın.” Markos-10hamdolsun3jesus…
29. Temmuz 2008: 11:51 #29941AnonimPasif@sonsuzdiren 5805 wrote:
‘Kadınlarımız çok eşliliği kabullenmeli’
Malezyalı bir milletvekili dün, Müslüman kadınlara çok eşliliği benimsemeleri öğretilirse evliliklerde yaşanan sorunların ve boşanmaların azalacağını söyledi.
Mecliste konuşan bağımsız milletvekili İbrahim Ali, “Bu gibi sorunlar genellikle kadınların çok eşliliği kabullenememelerinden kaynaklanıyor. Kadınların çok eşliliği benimsemelerini sağlayacak büyük bir kampanya yapmaya ne dersiniz?” dedi. Ali ayrıca kadınların, hamile olduklarında ya da 50’li yaşlarında bazı “sorunlar” yaşamaya başladıklarında bile erkeklerin “eğlenmek istediklerini” anlamaları gerektiğini söyledi.
hiç bir kadın çok eşliliği kabul etmez bu ister yahudi ister hristiyan ister müslüman olsun.bende bir bayan olarak çok eşliliğe karşıyım ulu önder ATATÜRK’EDE TEŞEKKÜR BORÇLUYUZ bu anlamda.ama çok eşliliği bizim peygamberimiz (s.a.v) bağlamanızıda isemem ozamanın şartlarında evet çok eşlilik yapmış ama hepsinin gerkçeleri vardı ki bunu sizlerde biliyorsunuzdur çünkü bu sitede bazı arkadaşlar bunu çok güzel açıklamış.bilmiyorsanız öğrenin…
sevgilerimle29. Temmuz 2008: 13:51 #29945AnonimPasif@mucizehal 7995 wrote:
hiç bir kadın çok eşliliği kabul etmez bu ister yahudi ister hristiyan ister müslüman olsun.bende bir bayan olarak çok eşliliğe karşıyım ulu önder ATATÜRK’EDE TEŞEKKÜR BORÇLUYUZ bu anlamda.ama çok eşliliği bizim peygamberimiz (s.a.v) bağlamanızıda isemem ozamanın şartlarında evet çok eşlilik yapmış ama hepsinin gerkçeleri vardı ki bunu sizlerde biliyorsunuzdur çünkü bu sitede bazı arkadaşlar bunu çok güzel açıklamış.bilmiyorsanız öğrenin…
sevgilerimleYahudilikte yada hrstiyanlıkta, kadınlarımızın çok eşliliği savunmaması kadar çok normal bir şey yoktur.Sonuçta Kutsal Kitapta herşey çok açık ve nettir.Bir kişiyi seveceksin ve ona bağlanacaksın der.Dolayısıyla bu insanlarda, onlara gelmiş olan emri uygulayıp çok eşliliğe karşı çıkar.
Ama bana hem müslümanım, hemde çok eşliliğe karşıyımdır diyor iseniz bu noktada sizi anlamakta oldukça zorluk çekerim.Neden?Çünkü dinler dogmatiktir.Hiç bir soru, hiç bir eleştiri kaldırmaz.Eğer siz bir dini kabul etmek istiyorsanız, o dinin buyruklarının hepsini sorgusuz, sualsiz kabullenmelisinizdir.Eleştirmemelisinizdir!Misal, sizin dininizin 5 şartı vardır.Bu durumda, bana bu 5 maddenin 4 ü çok doğru geliyor, 4ünü kabul edebilirim ama öteki maddeyi kabul edemem tarzında bir şey söyleyebilme gibi bir hakkınız da yoktur.Eğer ben müslümanımdır diyebilmek istiyorsanız, Kuran-ı Kerim’in size olan buyruklarının hepsini sorgusuz, sualsiz kabullenmelisinizdir.Ama hem müslümanım diyorsunuz, hem de Kuran-ı Kerim’in buyruklarını çiğniyorsunuz!Kuran-ı Kerim 3 eşe kadar alabilmeye hak tanımaz mı?Bunu doğru bulmaz mı?Muhammedin hayatı da buna bir örnek değil midir?
Ayrıca “o zamanın şartları” da demek ne oluyor?Bakın din dediğiniz şey evrensel olmalıdır.Evrensellik illaki coğrafi anlam olarak algılanmamalıdır.Dinler zaman olarakta evrensel olmalıdır.Yani hem geçmişe, hem bu güne, hem de geleceğe hitap etmelidir.Eğer bir kavram, bu üç zamana da hitap edip evrensel olamıyorsa, kusura bakmayın ama böyle bir şeyin din olduğundan bahsetmek bile çok büyük bir yanlış olur.Din kavramı adı altında, o günün şartları, bu günün şartları tarzında bir şeyi tartışamayız.
29. Temmuz 2008: 15:42 #29951AnonimPasifhiç bir kadın çok eşliliği kabul etmez bu ister yahudi ister hristiyan ister müslüman olsun.bende bir bayan olarak çok eşliliğe karşıyım ulu önder ATATÜRK’EDE TEŞEKKÜR BORÇLUYUZ bu anlamda.ama çok eşliliği bizim peygamberimiz (s.a.v) bağlamanızıda isemem ozamanın şartlarında evet çok eşlilik yapmış ama hepsinin gerkçeleri vardı ki bunu sizlerde biliyorsunuzdur çünkü bu sitede bazı arkadaşlar bunu çok güzel açıklamış.bilmiyorsanız öğrenin…
sevgilerimleOncelikle sevgili Burç İslamiyette 4 ese kadar izin vardir.
mucizehal adli arkadasa gelince. Şimdi Hristiyanim falan ama İslam’i cogu muslumandan da iyi bilirim. Bu kadar iddialiyim. Herneyse, demissin ki eslerinin gerekceleri var. Neyin gerekcesi arkadasim? 9 yasinda cocukken gerdege girdigi Ayse’nin gerekcesi mi? Yada Yahudi kizin babasini ve erkek kardesini savastan sonra kizin gozleri onunde basini kesipte, kizin acisi tazeyeken onunla evine kadar sabredemeyip, eve donuste cadir kurdurtupta gerdege girmesinin gerekcesi mi? Yada satin aldigi bir kadinin sirtinda benekler var diye gerdekten sonra babasinin evine yollayip, parasini geri almasinin sebebi mi? Bu kadar kadin Hatice varken neden yoktu Muhammed’de? Hatice zengin bir tuccar kervani var, parasi var, pulu var, sayginlik var. Eeee neden daha fazla kari yok?
Ilk once siz kendiniz ogrenin hanimefendi. Sonra gelip burada dininizin propagandasini yapin.
Rab umarim yureginize dokunur ve sizi gercege yonlendirir.
Rab bir kimsenin yuregine dokunmadikca, o kisi gercegi bilemez.
Amen.
29. Temmuz 2008: 19:41 #29955AnonimPasif@mucizehal 8022 wrote:
bizim dinimizde çok eşli olacaksız bu bir farzdır demiyor elbette biz islamın 5 şartını kuşulsuz kuralsız kabul ediyoruz onunla bunun ne ilgisi var yahu.neyse buraya giren bi arkadaşım tarafından gir bi oku arada cevap yaz demişti bende girmiştim 1 haftadır yazıp okuyorum ama bugün gerçekten canım çok sıkıldı çünkü ben bu siteye ilk girişimde önce insan olalım demiştim..
ama peygamber efendimiz(s.a.v) a laf söyleyince çileden çıktım çok eşlilik konusunda bir arkadaş yamış yok 9 yaşında gerdeğe girmiş felan.size yakışmıyo ben burayı birdaha ziyaret etmiyeceğim herşey gönlünüzce olsun yine
Türk arkadaşlarım ben herzaman bir türk elbette hristiyan olabilir savunucusu olarak düşüncemi yinede değiştirmem birine kızıp hepinizin canı sağolsun kendinize dikkat edinBakın ben diyorum ki, eğer bir dini benimsiyecekseniz, onu herşeyiyle benimseyemeye mecbursunuz.Başka bir alternatifinizde yoktur.Eğer Kuran-ı Kerim’de 3 eşe kadar alabilirsin diye bir cümle varsa ve siz bu cümleyi eleştiriyorsanız, bunun doğru olmadığını söylüyorum.Mantık hatası yapıyorsunuz.Din felsefe değildir!Din dogmatiktir ve hiç bir eleştiri kaldırmaz.
1. Kuran-ı Kerim’de “3 eşe kadar eş alabilirsin” diye bir ayet var mıdır yok mudur?Ben olduğunu ispatlayabilirim.Kitaplığımdan indiririm Kuran-ı Kerimi o ayeti bulur yazarım buraya.Zaten önemli kısımların üstünü fosfosrlu kalemle hep çizerim, bununda üstünü çizmişimdir, yeter ki ispatlayın deyin :)
2.Ben Muhammede hakaret etmiyorum!Bir gerçekliği dile getiriyorum.Ne diyorum?Muhammedin birden fazla karısı vardır diyorum.Bu doğru mudur değil midir?
3.Muhammed 9 yaşındaki bir kızla gerdeğe girmiştir tarzında bir cümle kullanmadım!Madem konuyu açtınız, düşüncemi söyliyeyim, Muhammed akraba evliliği yaparak, 9 yaşındaki bir kız çocuğuyla evlenmiş midir yoksa evlenmemiş midir?
Geçenler TV de bir tartışma programı izliyordum.Yaşar Nuri’de yine başroldeydi.Hayır efendim diyordu, olur mu öyle şey diyordu, siz peygamber efendimizi nasıl olurda 9 yaşında bir kızla evlenmiştir dersiniz diyordu.Spiker sordu.Peki biz bu güne kadar bunu hep böyle öğrendik dedi.Muhammed 9 yaşındaki kızla evlenmemişmidir dedi.Yaşar Nuri ise o kız çocuğu ile evlendiğini ama kızın yaşının 9 değil 15 olduğunu iddia etti.Güleyim mi ağlayım mı inanın ki şaşırdım.9 yaşıyla yada 15 yaşıyla hiç bir şeyin bilincinde olmayan, daha blu çağına bile girmemiş bir kız çocuğundan bahsediliyor burada!30. Temmuz 2008: 6:32 #29961AnonimPasifİslam’da istenilen yaşta evlilik sözleşmesi yapılabileceğini söyleyen Suudi yetkili, ‘Hz. Muhammed eşini 6 yaşındayken nikâhına aldı. 9 yaşında cinsel ilişkiye girdi’ dedi..
Özellikle Müslüman ülkelerde çocuk yaşta kızların aileleri tarafından evlendirilmesi ilginç bir tartışma başlattı. Lübnan’da yayın yapan LBC televizyonuna konuşan Suudi Arabistan’ın evlilik işleri dairesinde görevli Ahmad Al-Mu’bi’nin Hz.Muhammed’in yaşamını örnek göstererek söylediği ‘Peygamberimizi model almalıyız. Hz. Ayşe ile 6 yaşında evlendi. 9 yaşında cinsel ilişkiye girdi. Evliliğe giriş için yaş sınırı yok. 1 yaşındaki bir kızla bile evlilik sözleşmesi yapabilirsiniz. 9, 8, 7 diye belirtilen bir yaş sınırı İslam’da yok’ sözleri şok etkisi yarattı. Al Mu’bi ‘Evliliğin iki aşamalı tanımlanabileceğini söyleyerek ‘Biri evlilik sözleşmesi yaptığın, ikincisi de cinsel ilişkiye girdiğin zamandır’ dedi.
‘CİNSEL İLİŞKİ 8-13 YAŞ’
Bazı ülkelerin cinsel ilişki yaşını yasal düzenlemelerle 18 olarak belirlediğini söyleyen Suudi yetkili, ‘Ama Yemen’de 8 ile 13 arasında değişiyor’ dedi. 19 Haziran’da yayınlanan programın sunucusunun ‘Peki İslam’a göre uygun olan yaş nedir’ sorusuna ise ‘ Eğer koruyucu olan baba ise iki tip koruyuculuk vardır. Baba kızını onu koruyabilecek kişiyle evlendirirse bu her durumda geçerli bir uygulamadır. Baba ihtiyaçları ya da eşini kaybetmesi durumunda bakımını üstlenemediği kızlarını başka bir erkeğin korumasını uygun görür’ cevabını verdi. Bu sözler dini çevrelerde farklı tepkilere yol açtı.BU HABERİ MÜSLÜMAN BİR ARKADAŞIM BANA HAFTALAR ÖNCE MAİL OLARAK ATMIŞTI. SANIRIM TÜRKİYEDE GERÇEK MÜSLÜMANLIĞI KABULLENEMEYEN TÜRK MÜSLÜMANLARMI YOKSA ARAP ÜLKELERİNDEKİLER Mİ ÖZDE MÜSLÜMAN MERAK ETTİM.
19. Ağustos 2008: 10:45 #30232AnonimPasif@BURÇ 8026 wrote:
3.Muhammed 9 yaşındaki bir kızla gerdeğe girmiştir tarzında bir cümle kullanmadım!Madem konuyu açtınız, düşüncemi söyliyeyim, Muhammed akraba evliliği yaparak, 9 yaşındaki bir kız çocuğuyla evlenmiş midir yoksa evlenmemiş midir?
Geçenler TV de bir tartışma programı izliyordum.Yaşar Nuri’de yine başroldeydi.Hayır efendim diyordu, olur mu öyle şey diyordu, siz peygamber efendimizi nasıl olurda 9 yaşında bir kızla evlenmiştir dersiniz diyordu.Spiker sordu.Peki biz bu güne kadar bunu hep böyle öğrendik dedi.Muhammed 9 yaşındaki kızla evlenmemişmidir dedi.Yaşar Nuri ise o kız çocuğu ile evlendiğini ama kızın yaşının 9 değil 15 olduğunu iddia etti.Güleyim mi ağlayım mı inanın ki şaşırdım.9 yaşıyla yada 15 yaşıyla hiç bir şeyin bilincinde olmayan, daha blu çağına bile girmemiş bir kız çocuğundan bahsediliyor burada!Ülkelerin iklim koşullarına göre çocuğun ergenliğe girme yaşı değişiyor Arabistan’da bir çocuğun ergenliğe girme yaşı 9-10 civarında. Arabistan’da bir çocuk 13 yaşında ehliyet alabiliyor.15 Yaşında evlenebiliyor. Bu bölgedeki iklim koşulları nedeniyle çouk küçük yaşta olgunlaşıyor.
Biyoloji kitaplarında okumuşsunuzdur ergenliğe girme zamanı o ülkenin iklim koşullarına göre değişiklik gösterir diye
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.